Queens day , vel nå Kings day i Amsterdam

Tråd i 'Reisemål' startet av Fjordheim, 07. juli 2015.

  1. Fjordheim

    Fjordheim Aktivt Medlem

    Innlegg:
    251
    Likes mottatt:
    1,095
    Bonuspoeng:
    93
    God kveld,

    Har en kamerat som har bodd i Amsterdam i ca.5 år som maser og maser at jeg må komme til Amsterdam under Kings day (som det nå heter), det ble ikke i år heller. Noen som har vært der og kan bekrefte at det er så bra, som blant annet diverse reklamer påstår, altså subjektive reklamer.

    Vurderer det til neste år, har vært mange ganger i Amsterdam, sikkert 20+ ganger, men altså aldri i slutten av april.

    Noen som har erfaringer?

    Hvor mye skrur de montro opp prisene på hotellene for disse dagene?

    Mvh Fjordheim
     
  2. pudderjeger

    pudderjeger Medlem

    Innlegg:
    61
    Likes mottatt:
    40
    Bonuspoeng:
    18
    Spørs hva du mener med bra. Det er sinnssykt mye folk. Liker du å gå i stampe, køer osv, kjør på! :)

    Edit: Hørtes litt negativt ut. Liker du rai rai, rave gatelangs, gatefest osv. Kjør på da også :)
     
    Fjordheim and Fnate like this.
  3. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,899
    Likes mottatt:
    2,001
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har vært på Queens day tre ganger, og det er en slags artig kombinasjon av gatefest, russefest og rave. Stappa med folk, og mange begynner kvelden før (Queens night) for sikkerhetsskyld. Det var veldig mye techno og trance på de forskjellige utescenene, tydelig poppis der nede. Nå drikker ikke hollenderne seg stupfulle normalt, men det er bra med briter og annet rask som tar den heeelt ut i Amsterdam denne dagen. Siden det er lov (nærmest pålagt) og gå gatelangs med øl, blir det litt deretter. En real fest er det i alle fall.
     
    Fjordheim liker dette
  4. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,258
    Likes mottatt:
    4,488
    Bonuspoeng:
    113
    Ramlet inn i Amsterdam med familien på dagen en gang for leeenge siden. Etter reiser jeg alene dit på denne datoen. Og til Mûnchen i slutten av September.
     
    RoadKing liker dette
  5. Fjordheim

    Fjordheim Aktivt Medlem

    Innlegg:
    251
    Likes mottatt:
    1,095
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg er egentlig for gammel for rave parties o.l. selv og rai rai, men takk for info.
     
  6. Fjordheim

    Fjordheim Aktivt Medlem

    Innlegg:
    251
    Likes mottatt:
    1,095
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for info, høres ikke helt ut som min "cup of tea" dette (btw. har jobbet mange år med hollendere og du har helt rett, de drikker seg bare sånn stadig brisne, ikke fulle, stort sett)
     

Del denne siden