Aaaaaaaahhhhh... her reiser jeg verden rundt uten innsjekket bags. SAS stopper meg imidlertid nesten hver gang Nå også nå hjem fra Amsterdam. mest irriterende er at samtlige i economy køen slipper igjennom med alt. Halvparten i priority blir stoppet. Men bare halvparten. WTF!!!!! Blir så sur. Grrrr. Konsekvent eller ikke, så respekterer jeg det så klart. Men... Når tre foran meg slipper forbi med samme som meg, men jeg blir stoppet: -" do you have a gold card?" - "yes of course" - "we need to check your bag" - "really???" Imens seiler folk forbi i eco køen med bager og sekker og ørten tax-free poser. Balle!!!! I'll never fly SAS again Disclaimer: Så klart kommer jeg til å fly dere igjen, men det er bare så j@@@@@velig tungt og elske dere.
Aaaahhh... nevnte jeg bussgate på OSL? BTW: jeg forventer ingen sympati. Vet folk hater sånne som meg, men det gjør meg ikke mindre gretten.
Og der ryker flytog nr 2 på tid mens vi venter. (Riktignok om vi ikke hadde hatt bussgate). Dårlug dag på tur... Grompf!!!
Satan så annoying da. Spesielt når det flyr GO passasjerer uten status ombord med samme size bagasje. Hva var poenget med å spørre deg om du hadde gullkort - Bare for å gni det inn?
De har begynt med spezialbehandlung av status-pax på utestasjonene nå, etter stor etterspørsel av dette fra de beste passasjerene, gjennom et bingolotteri utformet som en spørreundersøkelse
Ja, skikkelig though love dette her. Regner med Fnate får full uttelling på bingobrettet sitt nå (etter en klage til CR)
Fløy steindyr Plus-billett booket very last minute WAW-CPH-OSL i fjor høst. Hadde kun håndbagasje. Måtte via innsjekk ettersom SAS' sider nektet meg å sjekke inn på nett. Agenten i Business-skranken forlangte at jeg la kofferten på vekten; tre kilo over. "Need to check this, sir." "Are you serious? I'm EBG on your most expensive ticket - and we're talking three kilos." *Kommunistisk icouldntgiveafuck-ansiktsuttrykk* Bagasjen ble sjekket inn... EWR.... SAS Go. Ørten kolli fordelt på tilstrekkelig mange EBG-er. En koffert var 24.3 kilo, en annen 19.2. Måtte pakke om!!! Heia SAS!
Det er en ny fordel for Gull- og diamantmedlemmer som de tester ut. Nå skal de slippe å bære bagasjen selv. Istedenfor blir den lagt i et lite rom under flyet, og så dukker den opp på et bånd ved ankomstflyplassen, og man slipper å måtte drasse den med seg på flyet selv. BA hadde et lignende opplegg en gang, da jeg var fersk sølvgutt. Ikke bare frakter de den på nevnte måte, men de lot den ankomme med et senere fly, så jeg slapp å stresse med å pakke ut og sånn med en gang jeg kom hjem
Det gjelder å boarde taktisk. Gå et par plasser bak en neger med to trillekoffeeter og ryggsekk. Dette er testet mot en gammel tysk stasjonssjef og fungerer utmerket! (y)
Tipper at om SAS crew hadde sånn iPad som BA har... da hadde de koblet profilen mot nicket for lenge siden... og det hadde stått: NSFU - 27B!!!! (og jeg hadde så klart fortjent det, med all bitchingen min)
Ble bedt om å ta ut 100gram for mye ved en anledning på manuell bagdrop, (NORWEGIAN ) en annen anledning gikk 2 kilo overvekt rett gjennom uten spm. Her er det alt etter personen på bagdrop....
Du ble vel spurt om gold-card siden du gikk i rikmannskø med fattigmannsbillett? Jeg har heldigvis aldri opplevd dette med bagasjen selv om jeg har en koffert som er 0,5 cm for stor (!!), sklir rett inn i hylla på 737 så er vel ikke stort problem. Og jeg for mindel har svært stor forståelse for irritasjonen med innsjekket bagasje og bussgate på toppen av kaka...