raskeste vei til EBG?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Odd Ivar Jørgensen, 01. okt 2013.

  1. Odd Ivar Jørgensen

    Odd Ivar Jørgensen Nytt Medlem

    Innlegg:
    16
    Likes mottatt:
    8
    Bonuspoeng:
    3
    Da jeg jobber i en sjappe som er ivrig tilhenger av rødsnutefly, har jeg en relativt slapp bonuskonto hos EB.
    Men jeg har store planer om og bruke bla sas en del mer, og da lurer jeg på om noen har tips til hvordan man rasket mulig kan opparbeide seg EBG.
     
    tommy777 liker dette
  2. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,394
    Likes mottatt:
    3,333
    Bonuspoeng:
    113
    Om du fikk det targeted tilbudet så er jo det en veldig enkel måte. Ellers kommer det jo an på hvordan du flyr. Dyre billetter eller mange segmenter? For min del er det segmenter som trekker opp. Er du villig til å fly på privaten er det jo flere ganske ok segment-run. Trenger du poeng er det turer ned til middelhavet med retur samme dag som er beste løsningen. MAD/BCN feks.
     
  3. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Velkommen til forumet.

    45K er ett voksent nummer, det spørs hvor raskt du ønsker statusen

    Det mest behagelige og raskeste er nok å ta to langturer i biz. Det trenger ikke være med SAS, men for rundt 25 til 30k norske burde det være en smal sak å finne ett par turer som gir gull. Fordelen med å velge SAS metal er jo at når du har blitt sølv, blir det 15% enklere siden EBS får en bonus på 15% som også er elitekvalifiserende poeng. Rundt Thankgsgiving og i juletider er det billig å fly SAS biz og selvsagt på sommeren. SAS biz kostet rundt 2000 dollar t-r fra Chicago til Skandinavia i sommer. Du kan evt ta en kjapp tur til Thanksgiving til USA dersom du finner en bra pris. Du er deretter blitt EBS og kan deretter bruke litt lengre tid og ta noen småflighter i Europa når du har tid. Det er noen skikklig billige turer ut i Europa som gir bøtter med poeng.

    Ellers er segment run sannsynligvis det billigste, men krever selvsagt mye tid og er ikke særlig behagelig. Andre her kan nok gi deg bedre råd på segment runs
     
  4. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Mitt beste råd på segment runs: Norge rundt billett med Widerøe. Dette krever dog nøye planlegging, da ikke alle rutene til WF er poeng/segment-givende.

    Du kjøper en billett som er gyldig i to uker. Det gjelder da å reise hovedsaklig på de flightene som gir poeng. KRS-BGO-KRS-BGO er f.eks maks utnyttelse av KRS-BGO strekningen, da hver strekning maks kan flys 2 ganger.

    Jeg har ikke studert rutekartet nøye nok, men jeg vil anta du kan få en nærmere 25-30 poenggivende flights med litt planlegging.
     
  5. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Kommer jo litt an på hvordan jobben er. Jeg har i stor grad kvalifisert meg på antall flighter. Har man mye innen Norge og Sverige så er det ganske kjapt.

    Vet jo det er en del på forumet som slenger på et par tur/retur Århus eller Ålborg om de er i Køben. Det er billig og raskt. Det er også sosialt akseptabelt innen for forumets vegger.

    Å kvalifisere på poeng er enkleste med et par helgeturer til Bangkok med Turkish.

    OG, jeg synes det er ok å legge til at når du først har hatt gull en gang er det lettere å finne ut av å få det igjen.
     
  6. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    OSL-HEL via ARN er jo også en akseptert klassiker som fort dobler antall segments ifht. en tur som de mer normale velger, uten å være prisdrivende
     
    Islending liker dette
  7. Odd Ivar Jørgensen

    Odd Ivar Jørgensen Nytt Medlem

    Innlegg:
    16
    Likes mottatt:
    8
    Bonuspoeng:
    3
    takk for mange ogde inspill her, det som er problemet for undertegnede er rett og slett og få planlagt en ''how to'' :)
    det blir fort en del flyvninger i Norge og Sverige.. så kan man jo spe på med litt ekstra turer fremover:)
     
  8. Martin F

    Martin F Senior Medlem

    Innlegg:
    627
    Likes mottatt:
    562
    Bonuspoeng:
    93
    Vet vi at WF fortsatt vil gi grunnpoeng/segmenter på Eurobonus neste sommer når WF har nye eiere?

    Ellers tror jeg det var noen på Flyprat som regnet seg til at det kunne gå, selv bare innen Sør-Norge (hvor WF vel har flest komersielle avganger?) og uansett så hjelper det jo en hel del, om man ikke klarer hele kortet på en sånn billett.

    Kan legge til til trådstarter at denne billettypen kun er gyldig innenfor et visst tidsrom om sommeren, så sjansen er der ikke før til juni igjen.
     

Del denne siden