Recife - Brasil

Tråd i 'Reisemål' startet av Eddie47, 20. okt 2021.

  1. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,141
    Likes mottatt:
    869,587
    Bonuspoeng:
    293
    Inspirert av @Sonictravel som har bestilt høstferie i Recife neste år så her jeg også begynt å se på det.
    TAP har for tiden en del ledig den veien neste høst.
    Har noen erfaringer derfra?
    Hva gjør man og hvor bor man?
     
    Sunnfjordingen and Sonictravel like this.
  2. joskje

    joskje Senior Medlem

    Innlegg:
    743
    Likes mottatt:
    1,047
    Bonuspoeng:
    93
    Hva type ferie ønsker du og hvor langt unna Recife er du villig til å dra? Innenlandsfly i Brazil er meget billig. Recife i seg selv er ikke verdens navle, men om man kun ønsker et fint hotell med en strand kan det funke helt fint. Hele nordøst-kysten har masse fine perler, eneste problemet er at det er et stykke mellom de.

    Et eksempel er feks Sao Luiz. Helt vanvittige lagoons/sanddyner der som kan være verdt å få med seg. Om man feks ønsker å dra på en roadtrip langs kysten, litt ala Australia-stil, kan man leie bil og jobbe seg sørover fra Recife, med feks retur fra Rio (også mulig med TAP).
     
  3. Sonictravel

    Sonictravel Veteran

    Innlegg:
    2,620
    Likes mottatt:
    24,727
    Bonuspoeng:
    183
    Følger tråden og føler jo at jeg burde ha hatt et klart svar på spørsmålet om hvor en bor og hva en gjør.

    Desverre er bookingen min gjort ut fra prinsippet om at steder som ikke står på listen over destinasjoner jeg ikke vil dra til automatisk står på listen over steder jeg vil dra til, så lite research gjort på forhånd. En ting som vi ser på er imidlertid mulighet til å bruke dette som springbrett for en tur til Fernando de Norhona, men ut fra hva jeg har klart å søke opp så langt virker flybillettene temmelig dyre (4000-5000 pr pers T/R), så vi får se om det blir aktuelt eller ei.
     
    Eddie47 and Sunnfjordingen like this.
  4. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,409
    Likes mottatt:
    29,234
    Bonuspoeng:
    183
    Hadde leilighet i Natal tidligere, opphold går vel mye ut som soling og god mat samt enkelte organiserte turer. Har inntrykk fra bekjente at Recife er ganske likt, men har bare vært innom flyplassen en gang da det var mellomlanding med en 737-200 på vei fra Rio til Natal.
     

Del denne siden