Jeg hadde ikke tenkt å poste dette spørsmålet på forumet, men så ser jeg at Insideflyer har valgt å slette kommentaren min i artikkelen, av ukjent årsak. Artikkel: https://insideflyer.no/pasketilbud-hos-radisson/ Anywho, siden man leser anmeldelser av fly, hotell, leiebil osv på Insideflyer.no så lurte jeg bare på om man også blander inn reklame her, til forveksling likt redaksjonelt innhold. Radisson påsketilbud artikkelen er vel skrevet av Radisson, og dette kan jo da minne om betalt innhold og skulle det i så fall merkes deretter? Et ganske interessant tema egentlig, og aktuelt i dagen etter bla VG debatten i fjor høst omkring betalt innhold og tiltro til journalistikken. Nå skal vi vel ikke sammenligne VG og Insideflyer for mye, men årsaken til at jeg reagerte var at jeg spiste frokost på nettopp et Radisson Blu hotell da jeg leste saken og jeg satt pulvereggerøren i halsen da jeg leste "uimotståelig frokostbuffet".
Det står i artikkelen "Radisson skriver selv:" nettopp for å vise at dette er deres reklametekst.. Hva angår kommentarer har jeg ikke riktige tilganger til å svare deg
Veldig interessant tema, og en svært vanskelig balanse. Jeg synes artikkelen du linker til fremstår som REN reklame og burde merkes ordentlig. Men usikker på hvordan reglene er hvis Insideflyer ikke får penger av Radisson av den nevnte artikkelen..? Nå har jo SAS solgt seg ut av hotellkjeden, men er jo fortsatt et tett samarbeid mellom Radisson Blu og SAS, og når insideflyer.no er sponset av SAS... Tja...
Litt spekulativt det der ja. Bør iallefall merkes bedre om de skal fortsette. Skjønner at IF vil tjene penger, men merk sponsede artikler
Jeg VET at vi ikke fikk noe penger av SAS for eller Radisson for å skrive artikkelen. Og vi har så vidt meg bekjent aldri skrevet nyheter vi ikke redaksjonelt kan stå inne for. Nesten alltid kommer vi også med våre betraktninger rundt produkter/kampanjer osv. Se bare på min totalslakt av SAS MasterCard som produkt. Når det kommer til denne artikkelen var det ikke så veldig mye man kunne tilføye, og litt "latskap" gjorde at man siterte fra Radisson. Men det er også merket med at "Radisson skriver".. Men jeg skal merke mine artikler enda bedre i fremtiden, men tror dere skal være trygge på at InsideFlyer ikke lar seg kjøpe til å skrive fordelaktig om noe fordi vi får betalt Edit: Har gjort artikkelen litt mer klar nå, med teksten fra Radisson i kursiv, og tatt med noen små betraktninger fra artikkelforfatteren.
Man kan jo bare ta seg en tur i den vanlige pressen og se hvor mange pressemeldinger (med reklameinnhold) de klipper og limer inn uten en eneste endring. Her inne synes jeg ofte de som skriver forsøker å legge til noe egentekst hvertfall. Og så vidt jeg har sett har de artiklene der skribenten har fått turen el.l. vært merket med det.
Takk for tilbakemelding @Jørgen og vil bare poengtere at det ikke går på kritikk av din person. Jeg har lest mange strålende artikler av deg og vet at du kan mye om poeng og miles m.m. og har fornuftige betraktninger rundt dette. Man kunne nesten si at denne skilte seg ut ved å ikke være av samme kvalitet av det du vanligvis leverer Du har helt klart skrevet "Radisson skriver", så jeg var mest nyskjerrig om det var betalt innhold og om evt merking av slikt innhold, men da har du avkreftet det.
Nå har jeg vært lite på pc siden torsdag kveld, så beklager sen tilbakemelding. Jeg har ikke slettet noe. Men alle kommentarer må godkjennes av oss før de blir synlige. Grunnen til det er at det kommer uhorvelige mengder med spam-meldinger inn som kommentarer. Alt fra salg av viagra og solbriller til tilbud om lån. Vi snakker 30-40 stk hver dag, og vi har et spam-filter som i de fleste tilfeller fikser dette automatisk. Jeg har nå vært inne og godkjent de kommentarene du henviser til og også lagt kommentar til disse. Og som jeg svarte på den ene: Vi som skriver er ikke utdannede journalister, men reiseinteresserte mennesker. Vi er heller ikke så mange som skriver, og vi har alle jobber utenom. Så dette skrives på fritiden. Vi er mest opptatt av å dele gode tilbud med dere som leser. At vi av og til kopierer litt fra noen pressemeldinger kan skje. Men det viktigste for oss er å dele det vi anser for gode tilbud med dere. Og dessverre får vi ikke en krone betalt fra verken Radisson, Emirates eller andre......... Konstruktiv kritikk tar vi gjerne imot. Vi ønsker jo selvfølgelig å bli bedre i det vi gjør. Så jeg takker for at dere bærer over med oss, og håper at vi totaltsett byr på gode informasjoner som bidrar til at dere der ute finner lettere gode tilbud og andre tips og triks.