Refundert penger ved kansellert flygning?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Ragna Rekkverk, 05. juli 2019.

1. Ragna Rekkverk

Ragna Rekkverk Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    882
    Bonuspoeng:
    93
    Oppdatert: Klaget igjen til SAS på avslaget og fikk pengene refundert.

Her er saken:
    Dagen etter at flystreiken var omme, skulle jeg har reist avgårde med et fly til Oslo og så videre ut i det store utland. Dette flyet mitt var satt opp til å gå, så i god tro møtte jeg opp på flyplassen. Flyet tok også av fra Stavanger, men siden de manglet en flyvertinne, nektet kapteinen å ha med andre passasjerer enn et par SAS-piloter som skulle til Oslo for å begynne sine vakter den dagen. Flyet tok beviselig av, men uten meg.

Vil jeg ikke da kunne kreve kompensasjon fra SAS ihht til de vilkår man vanligvis har i kompensasjonsordningen?

Jeg har fått tilbakemelding fra SAS om at dette skyldes streiken og at jeg derfor ikke har krav på noe som helst kompensasjon.

Last edited: 05. juli 2019
  2. Supersergei

Supersergei Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    721
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har fortsatt, etter flere henvendelser ( også diamant mail) ikke fått tilbake det jeg betalte for min billett og oppgradering. Avslag på eu komp har jeg fått, men altså ikke det jeg betalte for billetten. Vet at det var streik og mange henvendelser, men når Bravofly (en annen flight under streiken) greier å gi meg penger raskere tilbake enn SAS så er det vel ganske så ræva. En venninne av meg skulle fly fra DUS til PMI med Laudamotion, flyet ble kansellert på flyplassen og fikk ny avgang dagen etter. Hun sendte inn klage 2 dager etterpå og fikk etter nok et par dager bekreftet komp og dekking av taxiutgifter på totalt ca 450 euro. Pengene er lovet på konto innen 10 dager. Her snakker vi altså Ryanair. Jeg får vel kjøre en ny purrerunde etter ferien, er helt håpløst.

Ragna Rekkverk liker dette
  3. Ragna Rekkverk

Ragna Rekkverk Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    882
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg purret via Diamantmedlem sist uke. Da fikk jeg dekket taxiregningene til/fra flyplassen den dagen flyet ble kansellert.

Men, heldig rart at det skal ta så lang tid og at ikke saker fra EBD prioriteres og behandles først.

Del denne siden