Hei! Prøvde å søke opp i forumet for å se om andre har hatt samme problemet, men fant ingen tråder som omhandlet det samme så jeg prøver meg her. Jeg har den siste uka sittet og erget meg over en voucher som gikk ut på mandag som jeg glemte å bruke. Det var en voucher for en betalt flybillett som ble avbestilt på grunn av lockdown (flyet ble ikke innstilt). Det var ingen nåde å få hos SAS da jeg ringte og spurte om det var mulig å aktivere voucheren igjen. Vel, vel. Normalt har man krav på å få tilbake myndighetspålagte skatter og avgifter. Har jeg krav på det nå? Jeg finner ikke svaret noe sted og SAS engelskspråklige kundeservice var lite til hjelp. Jeg er så sur og gretten for denne voucheren at litt penger tilbake hadde vært et lite plaster på såret.
SAS (og andre) er pålagt å betale tilbake avgifter som de har belastet kundene på vegne av myndighetene. Men å nå gjennom til noen som du kan snakke med for å ordne det er skikkelig vanskelig, dessverre. Jeg hadde samme greie, potensielt, for et forhåndsbetalt måltid i Go nylig som ikke hadde blitt lastet i flyet mellom OSL og LHR. Crewet var super hyggelig (bla fordi jeg I mellomtiden var blitt oppgradert til Plus) og sa at jeg kunne kontakte SAS for å få pengene tilbake. Selv ser jeg pengene som tapt