Kan melde om at Ryanair, som ga beskjed om at refusjon ikke ville komme før covid19krisen var over, har overført penger til mitt kredittkort nå.
Vet ikke om tråden her er riktig sted, men er det noen som vet om man kan aktivere vouchere med en gang - altså kommer de inn på ens SAS bruker - eller skal/bør man vente til man faktisk skal reise?
Forklarte meg kanskje dårlig - dette skjønner jeg. Jeg har fått mail med en voucher på nå, og mitt spørgsmål er om jeg skal aktivere den med en gang, eller om jeg skal vente til jeg faktisk skal bestille den når jeg bestiller reiser (som nok blir om flere måneder)
Ah, ok. Da blir jeg svar skyldig, sist jeg brukte voucher (det er noen år siden) så var det ikke noe snakk om at den måtte aktiveres før den ble brukt (men da måtte jeg også troppe opp in persona på Gardermoen (med pass, førerkort, uttalelse fra prest og menighet) for å få brukt det. Jeg vil tippe at aktiveringen handler om at du da gir aksept for at du ønsker å benytte voucheren til betaling, men jeg vil heller ikke utelukke at SAS kan finne på å starte en klokke. Hvis ingen kan gi deg et presist svar, kan du ikke ta en for laget å prøve spørsmålet på SAS chatten og dele svaret her? Sikkert flere som lurer.
Jeg kan iallefall bekrefte at de ikke greide dette. Jeg har fortsatt en SAS Business billet på en reise 13 Mars, (kansellert 10 Mars) som fortsatt ikke er tilbakebetalt, og har ikke fått noe tilbud om poeng / voucher. Har etterlyst refusjon på diamant mailen noen ganger men bare mottatt standardmail som svar.
Vi har planlagt Italia tur september med "lay over" i Sveits på returen 15- -16. september. Nå ser det ut som om Sveits blir rødt og vi må enten bookes om eller kansellere for å unngå 10 dagers karantene. Vi har egentlig mest lyst til å kansellere... Tror dere at SAS vil refundere pga. farge på land? Eller må vi bruke forsikringen? SAS sa på telefon at de ikke ville fly til røde land, men har vi garanti for dette? Flyginger som er utfordrende: - SWISS LX1663 Venezia til Zürich - SAS SK842 Zurich til Oslo
Hvorfor ringer du ikke SAS, avbestiller turen og får et svar? Om de sier nei, venter du til Sveits blir rødt på fredag og ringer tilbake. Sier de nei, tar du saken med forsikringsselskapet.
Får bare avgiftene igjen pr. i dag, snakket med SAS om dette. Men om landet blir rødt ordner det seg på ene eller andre måten.
Noen sender konkursvarsel til reiseselskapet og da ordner det seg ... (ikke lett for privatpersoner å gjøre) https://e24.no/naeringsliv/i/Ad6X3x/fikk-ikke-refundert-flybilletter-da-sendte-han-konkursvarsel
Refusjonsreise; * Booking kansellert av SAS, for reise med start 4/4 * Sendt inn i refusjonskøen 28/3. * Purret 4/5, 9/6, og 4/8. * Etter siste purring til gullmailen sendte gullmailen videre en ´påminnelse´ til ´refusjonsavdelingen´. * Jeg fikk da ´refund notice´ samme dag 4/8. * Penger ´på konto´ i dag 6/8.
Er det noen som har reklamert på manglende refusjonskrav fra flyselskaper hos AmEx? Jeg klarer ikke finne informasjon om hvor(dan) kravet skal rettes..
Kanskje litt på siden av tråden, men prøver likevel... Hadde en flygning med Air China (biz full flex) som ble kansellert. Snakket med en kunderepresentant og spurte spesifikt ang ombooking og refusjon ifbm corona, da den ble kansellert to ganger. Ble bestilt okt 2019, opprinnelig reise var i feb 2020 (kansellert pga wuhan). Ombooket så til Mai, som også ble kansellert. Kjørte da en åpen booking og vi satte den i bero. Ringte så igjen i sept og spurte om det var mulighet for ny ombooking. Fikk beskjed om at det ikke var mulig å booke utover 12 mnd fra opprinnelig issuance date. Spurte om det da var mulig å vente med ombookingen, og hvis det ikke ble gjort om på regler om jeg kunne kansellere etter den perioden. Dette spurte jeg klart og tydelig om, og han sa at dette var ingen problem mtp refund-biten. Ser nå på nettsiden deres at det egentlig står at refund må søkes om i validity perioden (som gikk ut i oktober). Var litt bastant på tlf med kundeservice i går, men hva vil være gjeldende her? Går jeg glipp av refusjon - mener jo det bør veie litt at support sier feil. KAn jeg evt gå via amex og reklamere, da jeg ikke har fått levert tjenesten?
Andre som har kansellert reiser med TAP og kun fått referansenummer over telefon? Ingen annen skriftlig bekreftelse. Turen ble kansellert i august i fjor tror jeg, fortsatt ingenting tilbakebetalt.
Har bare en erfaring med TAP; de nektet refusjon på USA-reise (som de selv kansellerte), tilbød kun voucher. Jeg fikk det skriftlig på mail. Tok det deretter med kredittkortet (SAS Amex Elite) og de ordnet resten.