Kan hende, men det ville i så fall vært utrolig merkelig. Flyet skulle gått 11. april men ble kansellert og avbestilt i god tid. I tillegg fikk jeg epost for 4 dager siden om at refusjonen var behandlet og pengene på tur. Snodige greier.
Jeg fikk akkurat beskjed fra Amex om at de har kreditert kontoen min med 13.000 kroner for to flybilletter bestilt med SAS charter via Apollo. Apollo stod hardnakket på 3 mnd. Og hele prosessen med Amex tok kun 4 dager
Følger opp min egen post her så det ikke bare blir kritikk. Norwegian refunderte i dag hele beløpet, det tok ganske nøyaktig en uke fra refund notice kom. Hvorfor de trakk 9 kr fra kortet mitt skjønner jeg fortsatt ingenting av men hvis det var det som skulle til for at de overlever så er det helt greit for meg
Er du sikker på at de 9 kr ble trukket og ikke bare reservert på kortet? Kan være en del av prosessen for å bekrefte at kortet er aktivt før de prøver å refundere beløpet.
Neida pengene er trukket. Men det er selvfølgelig en mulighet for at det var for å verifisere kortet, helt klart.
Er det noen som har fått noe refundert fra SAS enda? Norwegian har nå prosessert begge mine henvendelser, 1) sendt inn 12.04, e-post om full refund 21.05, pengene på konto 28 og 2) sendt inn 06.05, e-post om full refund 29.05, antar pengene er på konto mot slutten av denne uken. SAS derimot er det stille fra, dog har jeg fått poeng tilbake for poengreiser.
Fikk refundert fra SAS for 2+ uker siden, 9 uker etter avbestilling av SAS Plus Pro billett... Venter enda på en annen SAS Plus Pro, men den ble avbestilt for "kun" 6 uker siden så det blir vel innen utgangen av juni om man er heldig...
Irriterer meg nå at jeg har avbestillinger fra SAS 4. mars uten at jeg har fått penger tilbake - og nå passerer vi 3 måneder.... Har også avbestillinger gjort 17. og 18. mars - alt på billetter som kan avbestilles og refunderes 100%. Men fortsatt ikke fått oppgjør... Forferdelig kjipt å måtte synes så mye kjipt om SAS nå om dagen...
Hvis du har betalt med kredittkort burde det være en smal sak å kreve refusjon fra kortutsteder i stedet. Som nevnt over tok det meg 4 dager å få refusjon fra Amex. Så får de heller ta krangelen videre seg imellom.
Gjorde det samme med SEB Mastercard, fikk tilbakeført et par dager senere. De forsøkte seg først med at det kanskje ikke var urimelig med litt ventetid akkurat nå, men gav seg da jeg viste til at det etter EC261/2004 ikke er valgfritt for et flyselskap å velge hvor lenge de skal bruke på en refusjon når det er de som kansellerer.
Jeg har nå klaget til SEB SAS Mastercard... Noterer meg EC261/2004 .... Lurer dog litt hvordan denne forordningen står seg mot ovennenvte? https://lovdata.no/dokument/SF/forskrift/2020-04-24-860 - 3 måneder her...
SAS charter v/Apollo prøvde seg på denne med meg, men det ga Amex beng i. De krediterte meg med en gang.
Akkurat det kan vi være fullstendig enige om Ringte inn og valgte "omstridte debiteringer". Kundebehandleren sendte meg en e-post med link til å laste opp dokumentasjon. Fungerte overraskende bra derfra og inn. Kan alltids poste e-postadressen her, men da får du ikke et saksnummer, og havner antageligvis i det store sorte Amex-hullet.
Jeg vurderte det,men så oppdaget jeg at det var gått over 60 dager siden jeg ba om refusjon Det er vel da forsent nå... Eller?