Refusjonskrav Covid-19

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Apo, 18. april 2020.

  1. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,421
    Likes mottatt:
    3,230
    Bonuspoeng:
    113
    Kan dessverre ikke hjelpe deg, da jeg avbestillte 23. mars og rapporterte saken til Amex 19. mai. 57 dager...
     
    furlong liker dette
  2. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,414
    Bonuspoeng:
    293
    Gjorde de til meg og, men til det kansellerte kortet, så jeg har enda ikke sett gryna.
     
  3. furlong

    furlong Senior Medlem

    Innlegg:
    873
    Likes mottatt:
    715
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg hadde satt på varsel i kalenderen som jeg klarte å overse:mad:
     
  4. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,421
    Likes mottatt:
    3,230
    Bonuspoeng:
    113
    Det var bare tilfeldig at det ble 57 dager for meg. Jeg har egentlig ikke hørt om noen 60-dagers reklamasjonsfrist før. Er du sikker på at det er en slik begrensning?
     
  5. staledude

    staledude EBG, GHA Black, HH D, NCC G, AvisPC ...

    Innlegg:
    125
    Likes mottatt:
    254
    Bonuspoeng:
    63
    Snart 2 mnd siden kanselleringsbekreftelse fra SAS, og snart et år siden selve kjøpet ble gjort med saga mc. Ved kortreklamasjon hos dnb på nett, kan man bare velge transaksjoner et år tilbake, så nå ble en reklamasjon sendt inn. Så får vi se om det får fortgang i ting og om det er noe hjelp å hente fra dnb saga mc.
     
  6. Tom

    Tom Nytt Medlem

    Innlegg:
    41
    Likes mottatt:
    25
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg ringte Amex tidligere i uken vedr. en flygning som ble kansellert for da 70 dager siden (jeg ba da om refusjon til kortet samme dag fra flyselskapet). Dette var ikke noe problem, 2 dager etterpå hadde Amex godskrevet beløpet.
     
  7. furlong

    furlong Senior Medlem

    Innlegg:
    873
    Likes mottatt:
    715
    Bonuspoeng:
    93
    Flott Da kontakter jeg Amex
     
    Tom liker dette
  8. Sprinkle

    Sprinkle Medlem

    Innlegg:
    76
    Likes mottatt:
    126
    Bonuspoeng:
    33
    Er helt enig. Har 4 bookinger fra tidlig mars jeg venter tilbakebetalt, 2 av dem full flex så bør ikke være noe hokus pokus å behandle før utbetaling. For 4 uker siden klarte de å utbetale en 5 booking fra samme periode uten at jeg vet hvorfor akkurat denne ble utbetalt. Jeg klarer meg helt fint uten pengene, men er mer prinsippet når de bruker så lang tid. En kraftig ripe i lakken for renomméet til SAS mener jeg.
     
  9. chrt

    chrt EBD og litt annet ...

    Innlegg:
    515
    Likes mottatt:
    1,925
    Bonuspoeng:
    93
    Her er jeg helt enig: Det er PRINSIPPET. Da får de heller betale ut kundene først og så gå konkurs for dertil å få annen hjelp fra myndigheter og egne aksjonærer. Ikke la det gå ut over kundene i så lang tid...

    Jeg må innrømme at jeg klagde til SAS/SEB Mastercard etter en måneds tid, men da sa SEB at jeg bare måtte vente litt da SAS hadde lovet å utbetale. De satt da renter i bero, hvilket var bra. Men nå klagde jeg på nytt etter min forrige "bekjentgjørelse" (kall det "sutring") her. Nå fikk jeg enda bedre oppfølging:


    Vi har gått gjennom din henvendelse og har nå gjennomført en reklamasjon til brukerstedet på de tre transaksjonene du reklamerer til oss. Beløpet tilsvarende transaksjonene er tilbakeført til kortet ditt og vil bokføres innen 2 dager. Dette vil vises på din neste faktura.

    Vi må imidlertid ta forbehold om at vi kan gjøre en gjenbelastning dersom brukerstedet ikke godkjenner reklamasjonen.

    En årsak til at reklamasjonen ikke godkjennes kan være at brukerstedet selv har korrigert dette. For at du ikke skal få beløp kreditert av både oss og brukerstedet kommer vi til å trekke tilbake vår kreditering og debitere opp transaksjonen.

    Det kan også være at brukersted anser reklamerte transaksjon for korrekt, i så fall må de redergjøre for hvorfor de ikke godkjenner reklamasjonen.

    Om ikke reklamasjonen godkjennes kommer vi tilbake til deg.​

    Så TAKK til SEB for dette! :)
     
  10. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,356
    Likes mottatt:
    1,272
    Bonuspoeng:
    113
    Så får vi håpe at det ikke samme personen som behandler refusjoner som nå skal ha korrespondanse med SEB. Jeg tipper det går 20 refusjoner på én reklamasjon.
     
  11. rgn

    rgn Medlem

    Innlegg:
    203
    Likes mottatt:
    125
    Bonuspoeng:
    43
    Har fått penger tilbake fra SAS på mitt gamle Amex kort for 14 dager siden. Var i kontakt med Amex da for å få disse overført til mitt aktive kort. Fikk da beskjed om at det ville ta opp til 5 dager. Tok kontakt igjen etter 7 dager da pengene ikke var ikke på mitt kort. Fikk da beskjed om at det kunne ta opp til 10 dager. Ringte igjen i dag, og fikk nå beskjed om at de ikke kunne si når pengene ville bli overført til mitt aktive kort. Noen som har opplevd noe lignende? Virker helt merkelig at det ikke skal være mulig å enkelt og raskt å overføre mellom to kort.
     
  12. RescueMe

    RescueMe Kortreist bonusjeger

    Innlegg:
    750
    Likes mottatt:
    1,416
    Bonuspoeng:
    93
    Neste uke er det tre måneder siden jeg fikk e-post fra SAS med bekreftelse på bonusreisen jeg avbestilte og lovnad om refusjon innen sju virkedager. Begynner å bli litt irritert, så vurderer å gå på SEB her, siden jeg faktisk har dokumentasjon på refusjonen, men ikke har fått penger.

    Turen jeg avbestilte i april har jeg hverken fått poeng eller penger for, fikk vel heller aldri noen bekreftelse heller, den forsvant bare fra oversikten. Så den håper jeg å få refundert før jul... :rolleyes:
     
  13. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,794
    Likes mottatt:
    57,182
    Bonuspoeng:
    293
    Mitt problem er at jeg ikke helt har oversikt over hva som er avbestilt, og når. Har fått et par mail, men det står jo aldri hvilken bestilling det gjelder. Tror SAS at alle har bare én reise bestilt hos dem til enhver tid? Hadde de i det minste inneholdt booking referanse, så kunne jeg søke opp dette i mailen min, og finne ut hvilken reise det gjelder. Ja, jeg kunne ha laget et Excel-ark med reiser, ref.nr, bestilt dato, avbestilt dato, hvilket kredittkort som er brukt, og sum. Men det synes jeg ikke burde vært nødvendig. Må er det uansett for sent..
     
    EndreD, chrt, October and 3 others like this.
  14. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,414
    Bonuspoeng:
    293
    I second that! Det er et sant h...
     
  15. RescueMe

    RescueMe Kortreist bonusjeger

    Innlegg:
    750
    Likes mottatt:
    1,416
    Bonuspoeng:
    93
    Irriterer meg grenseløst at Mine Reiser på nett og i appen kun inneholder aktive framtidige reiser. Dette burde vært samtlige reiser, både et par år tilbake i tid og avbestilte.
     
    chrt and holmen like this.
  16. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,794
    Likes mottatt:
    57,182
    Bonuspoeng:
    293
    Ja. Expedia klarer det, så hvorfor ikke SAS..
    I tillegg kunne det ha stått hva man betalte for reisen. Nå på man finne e-post med bookingen for å finne ut hva billetten kostet. Ikke kjempevanskelig, men unødvendig.
     
  17. Fleksnes

    Fleksnes Aktivt Medlem

    Innlegg:
    394
    Likes mottatt:
    700
    Bonuspoeng:
    93
    Venta i 2 mnd på voucher fra SAS nå. Noen som har opplevd det samme?
     
  18. marekz

    marekz Medlem

    Innlegg:
    203
    Likes mottatt:
    326
    Bonuspoeng:
    63
    Ja, omtrent.
    Avbestilte en innenlandstur 16. april, valgte å motta voucher. Den kom 26. mai.
    Avbestilte en europatur 26. mars, valgte penger. Venter fremdeles på tilbakebetaling til kort.
     
  19. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    915
    Likes mottatt:
    1,306
    Bonuspoeng:
    93
    Fikk i dag bekreftelse på refusjon på reise avbestilt 21/3 med avreisetidspunkt 3/4. SAS.
     
  20. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,764
    Likes mottatt:
    10,062
    Bonuspoeng:
    183
    Utrolig nok så fikk jeg igjen skatter og avgifter fra Norwegian den 29. Mai, for en reise som jeg avbestilte den 11. Mars. Fortsatt ikke sett noe til pengene fra SAS på reisen som jeg avbestilte samme dag.
     

Del denne siden