Her er jeg helt enig: Det er PRINSIPPET. Da får de heller betale ut kundene først og så gå konkurs for dertil å få annen hjelp fra myndigheter og egne aksjonærer. Ikke la det gå ut over kundene i så lang tid...
Jeg må innrømme at jeg klagde til SAS/SEB Mastercard etter en måneds tid, men da sa SEB at jeg bare måtte vente litt da SAS hadde lovet å utbetale. De satt da renter i bero, hvilket var bra. Men nå klagde jeg på nytt etter min forrige "bekjentgjørelse" (kall det "sutring") her. Nå fikk jeg enda bedre oppfølging:
Vi har gått gjennom din henvendelse og har nå gjennomført en reklamasjon til brukerstedet på de tre transaksjonene du reklamerer til oss. Beløpet tilsvarende transaksjonene er tilbakeført til kortet ditt og vil bokføres innen 2 dager. Dette vil vises på din neste faktura.
Vi må imidlertid ta forbehold om at vi kan gjøre en gjenbelastning dersom brukerstedet ikke godkjenner reklamasjonen.
En årsak til at reklamasjonen ikke godkjennes kan være at brukerstedet selv har korrigert dette. For at du ikke skal få beløp kreditert av både oss og brukerstedet kommer vi til å trekke tilbake vår kreditering og debitere opp transaksjonen.
Det kan også være at brukersted anser reklamerte transaksjon for korrekt, i så fall må de redergjøre for hvorfor de ikke godkjenner reklamasjonen.
Om ikke reklamasjonen godkjennes kommer vi tilbake til deg.
Så TAKK til SEB for dette!