Regler og normer, hotell for 5 pax

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av The_Dude, 11. mars 2022.

1. The_Dude

The_Dude Pompøs

Likes mottatt:
    2,367
    Bonuspoeng:
    113
    Hei,

for første gang er vi fem pax, noe som byr på en utfordring rundt hotell. Minstejenta er 1 år og kan ligge i vår seg. Bør jeg booke på at vi er 2 voksne, 2 barn også heller bare møte opp med minsten og si at hun ligger i vår seng?

Priser er en ting, men mister veldig mye options, og får veldig mange løsninger med 2 rom. De eldre barna kan ikke ligge på alenerom.

Noen som vet om sedvander, normer osv rundt denne situasjonen?

2. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    24,268
    Bonuspoeng:
    183
    Litt avhengig av reisemålet og hvor(dan) du vil bo…
    Min erfaring etter en del reising med 3 små barn;
    Mange hoteller har rom med connecting door men de går typisk ikke an å bestille på nett. Har pleid å sende e-post til kundeservice til noen kjeder på stedet jeg skulle besøke og forklart sammenstillingen av reisefølget. De har da enten videresendt til hoteller som kan tilby noe som passer, eller gitt kontaktinfo til aktuelle hoteller. Mye mer praktisk enn å finne det selv (spesielt siden særtilfeller ofte ikke står tydelig på nettsidene eller er søkbare/bestillbare).
    Har ofte havnet på suiter med oppredd sovesofa og ekstraseng og eget soverom og det til en pris som var rimeligere enn to separate rom.
    Fordelen med to rom og dør mellom er at man da har to bad også, når barna er litt større er det en fordel.

«ulempen» med å bestille direkte ved hotellet er at man ikke får viatrumf og slikt.

Spielhaug and The_Dude like this.
  3. democomputer

democomputer Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,633
    Bonuspoeng:
    183
    Vår erfaring, dog kun med to barn, er at suite ofte er rimeligere enn to/connecting rom. Og hotellene har ofte som det nevnes mer kapasitet på rommene enn det online booking tilsier. Tror det har med maks antall og rømningsveier og brannsikkerhet å gjøre, de har lov til å putte ekstra folk på noen rom, men ikke for mange, så da må det ordnes manuelt.

K

Spielhaug and The_Dude like this.
  4. travelislife

travelislife Will travel to my last day

Likes mottatt:
    2,708
    Bonuspoeng:
    93
    Enig med tidligere innlegg i tråden. Det er viktig at du informerer tidlig om at dere er 5 (dette av hensyn til planlegging, sikkerhet, praktisk). De vil nok gjøre sitt ypperste for at dere får et comfy stay også med 5 personer. Trolig ordner de med et ekstra stort rom til dere.

The_Dude liker dette
  5. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har ofte booket rom for 2+2 og bedt om babyseng i tillegg.
    Dette har alltid fungert, og som du sier søker man på 5 pax er det mange hotell som ikke engang tilbyr noe.
    Ofte i den senere tid booker jeg et rom med to senger og et rom med dobbeltseng +crib.
    Der det finnes connecting er det supert, ellers får man ofte rom ved siden av hverandre eller tvers over gangen.
    Dette har fungert utmerket.

The_Dude liker dette
  6. The_Dude

The_Dude Pompøs

Likes mottatt:
    2,367
    Bonuspoeng:
    113
    Takk for svar. Akkurat nå er de eldste litt for unge til å ha eget rom, samt at jeg setter pris på å ligge i samme seng som kona.

skal absolutt teste 2+2+crib.

Del denne siden