Morn fra vest. Her har Odin og Tor holdt meg våken hele natta med et gigantisk lys og ludshow. Heldigvis holdt de seg over havet, men nå begynner de jammen meg igjen. Pøh, har lett ned lykt og lupe, og i natt turde jeg ikke vente lengre. Orlando-NYC i oktober gikk for 1900pp bak i flyet…! Og da er ikke bagasje med. Skippet Frontier/Spirit denne gang, siden de i totalsum var kun 500kr biligere enn AA for 5 pax.
Hvis dere ikke er fremmede for en skikkelig økt i bil, så funker det nok fjell å kjøre Las Vegas - Death Valley - Lone Pine/395 og så over til San Francisco enten ved Yosemite på Tioga Pass Rd., alternativt 108 over Pinecrest om de har vinterstengt Yosemite. Cirka 1000 kilometer med kjøring som er gjennomførbart på en dag, og det er ekstraordinært kult å se Death Valley. Det trakk kjæresten frem som noe av det kuleste hun gjorde på vår tur nå i sommer, og som bonus er det flott langs 395 når dere kommer ut og beveger dere nordover. Tar dere hele dagen og det er nok fordel å stå opp tidlig, men enveisleie bør være betydelig billgere enn fly.. Og hvis dere skal ha leiebil under oppholdet og bruke tid i LA før avreise, er det ikke mer enn 4 timer å kjøre første legget og det konkurrerer nok godt med reisetiden til/fra flyplass, innsjekk og selve reisen.
Oi- blir for langt å kjøre for oss altså. Ender nok opp med å fly, selv om det koster. Regner med å ha lommene fulle av gevinstdollar etter en uke i vegas- det går nok fint
God formiddag fra kontoret i Sandefjord! Det begynte å bøtte ned i 02-tiden i natt og soveromsdøren måtte lukkes. Hadde allerede regnet en god del inn. Usikker (eller er jeg?) på om det er så sunt for gulv og vegger på soverommet ..
God ettermiddag fra Oslo, dagen i dag har gått med til å få omvisning i flytårnet på OSL. For en opplevelse! Kjente det det kriblet i reisemagen da det stod 777 fra Ethiopian, 787 fra Norse, 321 NEO (tror jeg) fra SAS, Turkish, BA, KLM på stand. Det mest ekstraordinære var å se CIA sitt fly (som er fast stasjonert på OSL) takse foran Pir Nord.
100% enig! Og hvis man vil gjøre det til en kortere tur er LA via Death Valley til Vegas, og så motorveien tilbake også en mulighet. Uansett: se Death Valley!