Reise+ blir bedre

Tråd i 'Nyheter' startet av kepiblanc, 11. mai 2017.

1. kepiblanc

kepiblanc Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    254
    Bonuspoeng:
    63
    Ja, ok, denne er kanskje på siden selv for dette underforumet, men det er tross alt en REISEforsikring - og siden jeg betaler nesten 2 lapper i året for denne, syns jeg det var kurante endringer!

https://www.gjensidige.no/privat/nytt/03-17/enda-bedre-reiseforsikring

Utdrag:
    • Hvis du må avbryte eller får et opphold i ferien på grunn av sykdom eller skade, erstatter vi tapt ferie med inntil 1 500 kroner dagen. Forhåndsbetalte utflukter og arrangementer du ikke fikk deltatt på, erstattes også. Maksimal erstatning er 100 000 kroner pr. person.
    • Nå erstatter Reise Pluss merutgifter til nye billetter hvis for eksempel flyet ditt er forsinket med minst halvannen time.
    • La oss si at du skal reise fra Gardermoen til Bangkok via London. Du mister flyet til London fordi toget er mer enn halvannen time forsinket. Da dekker vi ekstrakostnader til nye billetter til London, og eventuelt hele veien til Bangkok hvis det ikke er mulig å rekke avgangen fra London.
    • Hvis du skader deg eller blir syk og ikke kan nyte en tur som planlagt, kan du få en erstatning på inntil 1 500 kroner pr. dag. I tillegg erstatter vi billetter og aktiviteter du ikke får benyttet eller refundert.
    • Nå har vi fjernet kravet om at bagasjen måtte være forsinket i minst fire timer for at du skulle få erstatning. Nå kan du gå til innkjøp av klær og annet utstyr så snart du har fått en bekreftelse på at bagasjen er forsinket (en såkalt PIR-rapport). Du kan handle for inntil 5 000 kroner, og som før dekker erstatningen innkjøp som er nødvendige for at du skal kunne gjennomføre reisen og oppholdet som planlagt.

2. afirm

afirm Veteran Moderator

Likes mottatt:
    5,874
    Bonuspoeng:
    183
    Eg hadde Gjensidige før, og var igrunn fornøgd heilt fram til vi hadde ein krangel og slo opp. Dei meinte at askeskya som dreiv innover Australia ikkje hadde noko med vêret å gjere, det meinte eg at det hadde. Når eg hadde reise pluss og fekk avslag medan reisekameraten min hadde den rimelegaste til IF og fekk dekka nye billettar so skjønte eg at det ikkje berre er vilkår som betyr noko, men smidigheit ved skade.

No har eg uansett DNB og dei har sovidt eg forstår ein dekningsgaranti, som seier at dersom nokon andre dekker det so dekker også dei det. Mykje rimelegare var den også (eg var ein som takka ja til at dei kunne ringe meg om forsikring når eg prata med amex kundeservice).

Xflipper, DanH, kepiblanc and 2 others like this.
  3. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,989
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis du hadde biz billett (eller First) på flyet du mistet, dekker de en billett i biz ((First)?

4. andersand

andersand Medlem

Likes mottatt:
    55
    Bonuspoeng:
    28
    Hadde tyveri av bil hos gjensidige.. etter oppgjør drygt herfra til evigheten gav jeg opp, betalte over 60 i året der, skulle tro jeg var verdt noe? noop. I was wrong. Var hos de i 10+ år. Så min erfaring er flott til noe skjer, så absolutt ikke flott.

Betingelsene ser jo fine ut, så får du se om det virker i praksis.

5. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    9,323
    Bonuspoeng:
    183
    Hadde Gjensidige/Europeiske før. Min eneste større forsikringssak var en stjålet lommebok med et par hundre dollar og en lommebok som i seg selv var dyr, og begge deler dekket de uten problem.

Det er grunnen til at jeg nå har en oransje og knæsj grønn lommebok fra Comme de Garçons.

6. ArthurDent

ArthurDent Veteran

Likes mottatt:
    5,941
    Bonuspoeng:
    183
    ...Det gjelder å ha en lommebok som er så velfylt at a) eventuelle lommetyver straks pådrar seg skiveprolaps og du kan gjenerobre eiendommen, b) Hvis du mister den: en brysk trafikkonstabel praier deg og forteller at den må fjernes fordi den er en fare for trafikken. For øvrig bør lommebøker aller helst være koblet til konti som er så velfylte at de som har kontonummeret under deg i banken klager over dårlige plass.

Last edited: 14. mai 2017
    jonss and Travellingalf like this.
  7. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,989
    Bonuspoeng:
    293
    Slik at det er lett for å lommetyvene å se den? :p

Are liker dette
  8. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    9,323
    Bonuspoeng:
    183
    Omvendt psykologi. Satser på at tyver tenker at en som har en så stygg lommebok ikke kan ha noe av verdi i den.

RoadKing liker dette
  9. braathens safe

braathens safe NN

Likes mottatt:
    530
    Bonuspoeng:
    93
    Hos meg er det slik at lommeboka er så dyr at det er ingen penger igjen.

RoadKing liker dette

Del denne siden