Hei!
Etter å ha latt meg fascinere av dette blogginnlegget, bestemte jeg meg for å gå litt ekstra nøye til verks når jeg og min kjære skal på langtur 4.-21. mai neste år. Jeg har litt over 140.000 bonuspoeng og en companion ticket nå, men vil i begynnelsen av desember ha ca. 160.000 når poeng fra Amex-kort, DNB-kort og Fjordkraft tikker inn.
Vi er i utgangspunktet ikke helt i mål med reisemål, men ser for oss at det blir Asia eller Australia (Vietnam, Kina, Thailand, Japan, Sydney eller egentlig hva som helst som er litt eksotisk med fine ting å se).
1) Er det noen reisemål som er lettere enn andre å realisere med bonuspoeng og CT? Har veldig lyst til å få til førsteklasse mesteparten av veien, men blir ikke grinete over business class heller
2) Er det et krav når man bestiller CT at tur/retur er samme destinasjoner, eller kan vi f.eks. bevege oss litt rundt i Asia og bestille retur fra en annen lokasjon?
3) Har jeg tilstrekkelig med bonuspoeng til å maksimere ut potensialet på turen, eller bør jeg trikse meg opp til noe mer? Hvor mye bør man ha?
Håper noen kan hjelpe en urutinert stakkar i gang
Vis alt...