For det første tusen takk for ett fantastisk og informativt forum. Takket være dette forumet drar jeg på min første CT tur i C til HND. Ikke den hellige gral i F men det kommer not etterhvert... Har også begynt å drømme litt videre og laget noen mål for 2018. Kunne vært interessant å høre fra resten av forumet hva målene er for å få litt inspirasjon. Dere må gjerne endre på formatet Realisert: 140,000 poeng + CT til HND i C Bonusmål 2018: Opparbeide ny CT. Minde jobbreising i år så tror jeg klarer maks en 100,000 poeng, satser på F tur til Oceania i 2019. Jobbreising: Blir en del reising i Norden med jobben, dog ikke like ofte som i 2017. Antar en 30-40 flyturer. Privat: Thessaloniki, Amsterdam, London booket hittil. Blir nok en del mer etterhvert. Andre mål: Bli mye bedre på å kjøpe brus, frukt TVer, øretelefoner og alt mulig annet tull som kan generere Viatrumf poeng! Ønsker dere ett strålende reiseår!! TJT
Opptjent 170' poeng, gullstatus og CT i 2017, (bestilt Biz til Palau) i 2018. Har booket SQ Biz til BKK via SIN i slutten av feb, og blir tidlig ferdig med å inntjening til å opprettholde gullstatus for 2019 ( opptjeningsperiode t.o.m. 31. OKT). Blir en del innenlandsruter , både privat og jobb, og en tur til FNC med jobben. Andre mål: skaffe ny CT, trumf-kort , slik at jeg kan øke ekstrapoeng-inntjeningen ,og bli flinkere til å logge flygingene.
Realisert: 220,000 poeng + CT i 2017 Bonusmål 2018: Ta min forlovede med på en F-CT-tur laaangt avgårde sannsynligvis til Oceania vi også Jobbreising: Veldig lite nå som jeg ikke frilanser lengre. Mulig om jeg skifter jobb. Privat: Los Angeles og Phuc Quoc (Vietnam) booket. Ser også for meg Kanariøyer, Miami, Vietnam og Thailand også. Andre mål: Prøve å bruke mine bitcoins for å kjøpe reiser på Expedia også opparbeide ny CT da, selvfølgelig
Realisert: 100k poeng i 2017, første business-tur (NRT-FRA). Bonusmål 2018: Opptjene en CT på Amex Premium, EBG? Jobbreising: Ganske lite, men det blir en tur til San Diego nå i månedsskiftet januar/februar samt en tur på konferanse i Halifax, Canada i juli/august. Begge er booket i premium økonomi, og jeg håper at mine plusgradebud går igjennom så jeg får testet ut SAS business til EWR. Privat: Ikke veldig mye som er booket enda. Blir en tur til Berlin samt noen turer innenlands. I tillegg forsøker vi å få til en langtur i sommer, men det er uvisst hvor det blir. Forhåpentligvis en ferietur til Canada. Ellers blir det Reykjavik i påsken og Wien i mai. Andre mål: Jeg er usikker på om jeg skal gå for EBG eller om jeg bare skal vedlikeholde EBS (enkelt), tjene inn ekstrapoeng og oppgradere de reisene hvor jeg reiser langt som er typisk i jobb. Jeg reiser ikke nok til at det EBG nødvendigvis lønner seg, men det hadde jo vært jævlig moro å teste ut i ett års tid.
Realisert: 75k poeng i 2017 Bonusmål 2018: Opptjene min første CT på Amex Platium, ihvertfall EBG Jobbreising: Det blir bare flaks om jeg får reist noe i jobb Privat: Har booket en tur til Calgary via Frankfurt med AC. Utreise er økonomi, men vi vurderer å se på mulighet for å by på oppgradering, enten premium eller business. Hjemtur er booket i business, som vil bli min første "skikkelige" erfaring på dette feltet. Har også booket en tur med SAS til EWR, det blir det 6000 gode poeng av. Jeg må vel også se om jeg får bestilt en tur med SQ, må bare finne ut hvor på New Zealand jeg vil. Blir nok i november. Ellers pleier det å dukke opp noen helgeturer i løpet av året Andre mål: EBG blir det uansett, mulig jeg kan nå EBD, spør meg ikke hvorfor, det blir mest som en konkurranse. Litt kjapt summert vil jeg kunne forvente min 45k poeng for NZ turen, 6k for EWR, ukjent for turen til Canada, men kanskje 10k fordi det er business halve veien. I tillegg til dette har jeg SAS MC som gir 12K. Da mangler jeg 17k. Det er mulig...