Hei! Jeg har en kommende reise til Filippinene i midten av mars til midten av april via Hong Kong med SAS/Cathay. Der er jo midlertidlig innreiseforbud for passasjerer som kommer via Hong Kong/Kina grunnet coronaviruset, og jeg ser at SAS nå tilbyr full refusjon av billetter til Filippinene via HK grunnet «limited rebooking possibilities.» Skal høre med SAS om det er mulig å få booket om via Singapore. Om det ikke går, bør jeg bare avlyse turen og godta full refusjon, eller bør jeg avvente situasjonen å håpe på det beste? Da kan jeg vel plutselig risikere å ikke få noe igjen.
Dette er en stund til, så mye kan ha skjedd til da. Jeg er i Filippinene nå og skulle reise hjem i dag faktisk. Cebu Pacific kansellerte alle flyvninger til Kina og Hong Kong. Jeg hadde booket økonomi HKG-OSL i Emirates. Kontaktet dem på chat og de endra billetten min uten kostnad, de endra også avreiseflyplass fra Hong Kong til Manila slik at jeg ikke trengte å tenke så mye på coronaviruset. jeg fikk også bestemme dato selv. Jeg fikk dog ikke forandret osl-trd strekningen hos norwegian pga virus kanselleringen. Så skader ikke å høre.
Takk for svar! Bra å høre at det ordnet seg for deg! Snakket med SAS på telefon nå. Han sier det ikke er mulig for meg å få booke om via Singapore eller Bangkok. Fikk tilbud om full refusjon, men han anbefalte å vente da det fortsatt er en liten stund til avreise.