Minimum connection time mellom EWR og JFK på gjennomgående billett er 3t 30m, så det er akkurat for kort tid om alt er i samme booking. På separate billetter ville jeg som andre har nevnt lagt inn betydelig lengre tid (og eventuelt bestilt haik med https://www.blade.com/ mellom flyplassene).
Sist på Frankfurt talte jeg over 8 United maskiner på bakken. De flyr til ORD, EWR, DEN, IAD, IAH og SFO. Men ikke så ofte jeg ser noen booke United over dammen her på forumet. Bilde fra i sommer av en Boeing 787-9. United har 71 Dreamlinere og jeg syntes det var litt morsomt at jeg fant en med kjennetegn 961 som er rutenummeret FRA-EWR.
Skulle egentlig teste UA LHR-IAH i november, men konferansen til kona ble kansellert. Så da ble turen også kansellert, dessverre. Neste gang.
IATA vet ikke noe mer enn oss om dato og detaljer: https://twitter.com/IATA/status/1444302150687936517 @PressSec declines to give an exact date for when US will allow fully vaccinated international travelers to resume flights to US — says new CDC verification system still "on track" for early November.
Jeg har ingen betenkeligheter med å bestille refunderbare billetter i dag, men kommer til å vente med ufleksible billetter til USA annonserer vilkår for innreise.
Anytime, så lenge du har fleksible fare rules. Alle flyselskapene jeg følger med på har free change + fare difference. Trenger ikke være refunderbar billett, om du vil reise senere.
Jeg er akkurat passe forfengelig til at jeg synes det er greit med EBD og ikke "bare" EBG og planlegger derfor en USA-tur i januar for å sikre EBD et år til. Synes de refunderbare billettene er for dyr og ser derfor på Plus Smart og Business Smart. .... er det ikke mulig å reise i slutten av januar kommer jeg jo helt sikkert til å ville reise senere, selv uten 4Xeffekten.
Da gjenstår det bare å se hva som blir policy for miksing av produsenter, gjennomgått covid-19 + én dose, barn under 12 år osv.