Vi sitter med 4 CTer som går ut 31. desember, så vi har et lite luksusproblem. Helst skulle vi ha brukt disse i tidlig 2023 så hvis SAS hadde forlenget CTene et halvt år hadde ikke det vært feil (Men det skjer vel ikke) Ellers blir det vel panisk CT-booking i slutten av desember for kanskje-ferier i 2022. Å bruke CT for å fly et sted for et cruise er jo relevant, men med USA fortsatt stengt for Schengen-land begrenser det mulighetene. Ender vel opp med å bruke CT på fly til middelhavet, og det føles jo litt bortkastet.
Kan være at vi bare booker en tur til Cancun og at det er ferien i vår og vinter. Ser ut til å bli riktig mange insideflyere der dog, blir det et treff?
Dette har de snakket om siden juni, så jeg har ikke troen. Har bare innstilt meg på at turen i desember går i vasken, så får jeg heller bli veldig positivt overrasket hvis det blir noe av Btw. Hvis de tenker 80% eller mer fullvaksinert (over 12) kommer det til å skje i mars neste år (tidligst). Det er helt sjokkerende idiotisk det de holder på med. Dette er greit (btw hverken krav til covid-pass eller maske) : Mens å få dra til USA som fullvaksinert er ikke greit
Det går mot lysere tider: https://www.ft.com/content/ed63aca3-baf7-4e6c-90bb-5630cef34c01 Vaccinated passengers will be able to travel to the US from the EU and UK from November onwards, the Biden administration will announce on Monday, in a major diplomatic victory for Brussels and London. The White House will announce a new travel policy on Monday morning, marking the end of the 18-month blanket ban on travel imposed by Donald Trump, the former US president, at the beginning of the Covid-19 pandemic that was maintained by Joe Biden.
Det er vel ikke helt innafor å kopiere inn hele artikkelen, men tre kilder skal ha bekreftet dette til Financial Times, så antar det stemmer. Regner med flere medier som ikke er bak betalingsmur kommer med info etter hvert.
Et triks som pleier å funke med f.eks ft.com er å søke etter overskriften på google.com og søker jeg på "US to relax EU and UK travel restrictions" og klikker på artikkelen så får jeg opp hele.
Endelig en hyggelig nyhet fra Amerika. Veldig klar for å besøke Miami og Las Vegas. Dette må da også gjelde for EØS landet Norge