Reise tilgjengelig hos Widerøe men ikke hos SAS

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av snik, 07. febr 2018.

  1. snik

    snik Aktivt Medlem

    Innlegg:
    403
    Likes mottatt:
    556
    Bonuspoeng:
    93
    Hei
    Jeg trenger litt bookinghjelp.
    Jeg ønsker å reise ALF-OSL fredag 2.11, OSL-BGO 3.11, og gjennomgående BGO-ALF mandag 5.11.
    Denne bookingen lar seg gjøre på gjennomgående billett gjennom widerøe sine nettsider, men jeg får ikke opp alternativet på sas.no. Bookingen ligger vedlagt.

    Er det fordi det er overnatting mellom de to første flightene? Jeg ønsker helst å booke gjennom sas da jeg har litt dårlig erfaring med å administrere mine bookinger som er gjort gjennom wideroe med tanke på setereservasjon, oppgradering osv. Det nye med 45 trumf per booking trekker meg også mer mot sas.no. Med tre splittede reiser på sas.no blir prisen på 2 024,- kontra Widerøe sine 1885. 139 kroner mer, men også 135 trumf på kjøpet. Ender vel opp med splittede bookinger tenker jeg. Hva tenker folk? Det er ungdomsbilletter btw.

    Jeg sitter også med samme spørsmål når det kommer til bonusreise booking innlands. Er det ikke mulig å booke reiser med overnatting på sas.no? Må jeg ringe å booke med 375 kroner "servicegebyr" for å få dette gjennom?
     

    Attached Files:

    Last edited: 16. mars 2018
  2. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,739
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    Du skal slippe unna servicegebyret hvis det er snakk om reiser som ikke finnes på sas.no
     
  3. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,529
    Likes mottatt:
    3,544
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har reagert på det samme. I dag reserverte jeg en reise som kombinerer Widerøe og SAS, og jeg fikk den kun opp på Widerøe sine sider. SAS viste ingen mulige reiser den dagen. Endte opp med å bestille på wideroe.no, og måtte benytte chatten for å få reservert sete.

    Måtte også bestille en bonusbillett i dag over telefon, fordi den innebærte overnight på Gardermoen. Søkte opp reisen leg for leg på sas.no og ringte 91505400 for å booke. Skjønte ikke helt beregnignen av skatter, da det ble ca halvparten av hva det normalt er når jeg booker den reisen (bruker å være 500, ble 250) på nett. Ikke at jeg skal klage over det... :p
     
  4. snik

    snik Aktivt Medlem

    Innlegg:
    403
    Likes mottatt:
    556
    Bonuspoeng:
    93
    Uten servicegebyr for telefonbestilling?
     
  5. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,529
    Likes mottatt:
    3,544
    Bonuspoeng:
    113
    Ja.
     
  6. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Er det nedfelt noe sted?
     
  7. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,739
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    Ikke som jeg kan finne, men det ble i hvert fall ingen ekstra gebyrer på fire billetter jeg bestilte i januar.
     
  8. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Tingen er at jeg har blitt belastet gebyr for å bestille på telefon selv om det ikke var mulig å bestille på nett. Av en svenske vel og merke, der engelsktalende på kveldstid har aldri glohet noe slikt.
     
  9. snik

    snik Aktivt Medlem

    Innlegg:
    403
    Likes mottatt:
    556
    Bonuspoeng:
    93
    Som EBD skal det vel ikke være gebyr uansett ved reward booking?
     
  10. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Her snakker vi om vanlige billetter.
     

Del denne siden