Her kommer et reisebrev fra en helt vanlig helgetur til New Delhi. Jeg tenkte det var på tide noen her inne tok denne turen for å sjekke forholdene på ruten FRA-DEL. En liten intro kommer når vi får rigget oss i loungen/hotellet.
God tur Denne gleder jeg meg til. Håper du tar deg tiden til å skrive kort om hva dere prioriterer og vil finne på mens dere er i Delhi.
Glimrende, denne destinasjonen har vi ikke sett noe særlig om tidligere! Og LH F-skildringer blir vi ikke leie av... God tur!
Er redd det blir mest tid på hotellet, men vi får se, kanskje Conciergeen har noen gode forslag som vi benytter oss av.
Først litt om planlegging, vi hadde egentlig planer om å reise til Dubai, og 14 dager før avgang booket jeg 2 billetter i F, men hjem i Y, og det er ikke et godt utgangspunkt (bør jo minst være C for at en skal gidde å gjøre alvor av reiseplanene). Setene åpnet seg som forventet på returen, men på grunn av Tallin og Krf er enige om at søndag skal være hviledag, så ble setene kapret lenge før hverdagen var tilbake. Så min reisekompagniogn tok affære, og søkte ut i de lange nattetimer for å finne et alternativ. Vesover og Østover, men det var ingenting å spore. Vi så jo at det var mye ledig til India, men hva med Visa? Vi levde i villfarelsen om at det var 2 uker behandligstid på ambassade, men det var jo heldigvis feil, og i løpet av kort tid var billetter booket, og e-visa søknad sendt. Routingen ble ikke helt optimal hvis man ser på antall flygninger i F, men hva gjør vel det når vi får fly masse, og får mange timer i FCT (og andre lounger). Routing ble som følger: SVG-OSL-FRA-DEL DEL-FRA-ZRH-OSL-BGO-SVG Som seg hør og bør (siden vi ikke har direkte fly fra SVG til FRA), så tar vi første etappe til FRA og overnatter der.
SVG-OSL, SK 4032 18.OCT - 16:25 - 17:20 11A (nødutgang) Dette var en typisk pendler flight, veldig rolig under boarding, og i kabinen var det musestille så snart folk var på plass. Dette var en digg flight, og crew var hyggelige og effektive. En person på min høyde har ikke problemer med denne testen på generelt grunnlag, men i dag satt vi ved en nødutgang. Fint vær i Stavanger, det må som vanlig dokumenteres. Nydelig utsikt 1 Fortsatt nydelig vær østpå.
Næ, jeg har en CT som skal svies av, og tenkte det kunne være et alternativ om vi ikke får til EZE eller GRU.
Meanwhile in Delhi: theguardian.com/nov/07/delhi-india-declares-pollution-emergency-as-smog-chokes-city