Det trur eg på! Men vi overlever som berm, eg trur ikkje eg skal satsa tungt på klanpoeng i Loganairs bonusprogram berre for å føla at eg tilhøyrer dei 'eleverte klassar' neste gong eg skal til Noregsveldets utpostar i Nordsjøen/Atlanterhavet. Ikkje for det, ein veit aldri... Men *A-loungen skal kanskje få besøk neste gong
No er vi snart 70 minutt forseinka. Det er trøbbel med traktoren som skal dytta oss ut på stripa, sjølvsagt... Overskrifta til dette avsnittet der eg brukte ordet 'forviklingar' vart meir sann enn eg hadde håpa på... Det høyrast ut som om det står ein mann og røskar hardt i festet der traktoren skal gripa tak i flyet... Ja-ja, vi har framleis god tid på ABZ før flyet til LSI (Sumburgh på Shetland) går...
Endeleg framme på ABZ, Aberdeen. Det regnar. Kjapp passkontroll og uthenting av bagasje for fortolling. Innsjekken for reisa over til Shetland opnar ikkje før kl. 1630. Så då er vi ofre for det Skottland kan tilby av gourmetmat ute i avgangshallen (to pizzavariantar: haggis eller margarita):
Kommentar frå innsjekkinga på Aberdeen: Don't talk to me about Dublin. Useless airport! No skal alt vera i orden for tur til Shetland. I Aberdeen er det grått, men vi har trua på sol på Shetland -- eller opphaldsvêr i det minste...!
Dette ble en fin høytlesningstund for eks-forloveden, som etter etterhvert som fortellingen skred frem ble lysere og lysere til sinns. Ikke pga din lett problematiske og opplevelsesrike tur, men fordi vår egen start i HAM i dag plutselig virket som plain sailing. Glemt ble utrolig lang og treg sikkerhetskontroll, og tilhørende sure ansatte. Måtte dere vederkveges bare lykkelige stunder videre på ferden! Og takk for alle detaljer. PS Din eminente nynorsk ble nok litt skjødesløst behandlet av leseren. Unnskyld. DS
Her held forviklingane fram, nesten like endelaust som fjernsynsserien 'Forviklingar'. No har vi fått i oss mat ute blant bermen. Loganair vil ikkje lenger fly kl. 1800. Flyet er forseinka til 1900... Ifølgje webkameraet er det strålande vêr på LSI (Sumburgh, sør på Shetland)...
Flyet vårt, G-LMTE, ein småfrekk ATR-72 starta som LM026 i Newquay, mellomlanding i Manchester før Aberdeen og vidare på same rutenummer til Sumburgh (LSI). No er det endeleg på plass her i Aberdeen:
God tur til Shetland, artig flyplass Sumburgh. Sjå opp for nakne kvinnfolk, for som sjåføren me hadde sa: «Behind every tree on Shetland there is a naked woman»
Endeleg på plass i flyet. LM025 skal snart ta av, drygt halvannan time forseinka. På denne ATR-72-en er A vindaugesete på venstre side og D på høgre side. Nakkestøttelappen er òg her i solid tweed: No får vi håpa at sjåføren finn vegen til Shetland!
Forresten, frå DUB til ABZ baud Loganair på servering av kaffi/te/vatn og kjeks/kjekssjokolade til alle. Ikkje all verda, akkurat:
Same servering frå ABZ til LSI som frå DUB til ABZ. Omtrent to timar forseinka fekk vi leigebilen vår og eg gjorde eit par uelegante byks ut av parkeringa med Kia-leigebilen og turen gjekk inn mot Lerwick. Det snurrige med Sumburgh er at her må ein kryssa flystripa med bil for å koma seg ut av flyplassområdet. Det var jo stilig. Om bommen var automatisk? Nei, ein kar lukka og opna manuelt: Reisebrevet går no over i Shetland-modus. Oppdateringar kjem i ny og ne.
Første dag på Shetland Vi bestemte oss for å gjera Shetland utrygg frå nord til sør. Som sagt, så gjort. Vi dundra nordover i vår svarte Kia og etter to ferjeturar var vi framme ved Hermaness på øya Unst. Målet var ein rusletur i landskaps- og naturvernområdet som ligg lengst nord på Unst (to øyer nord av Mainland (der Lerwick ligg)). På Hermaness fekk vi sjå lundefugl, storjo, havsule, krykkje og fleire andre rakkarar som okkuperte både luftrommet og diverse svaberg og bratte fjellsider i eit nokså røft landskap. Lundefugl på Hermaness, Unst Hermaness, eit slags grønkledt nordkapplatå?
Det er vel og bra med fugl og grønn mark, men har de sett noe til politifolkene i krimserien som har gitt navn til øyriket? (Eller var det motsatt?) Uansett, ha en fortsatt fin tur.
Turen gav òg utsikt til Storbritannias nordlegaste fyr: Muckle Flugga. Her tok vi ein matpause og lot augo kvila på fyret, fuglane og Atlanterhavet: Ifølgje 'reklamen' for turen rundt Hermaness burde vi setja av tre--fem timar, men sjølv etter matpause og mange fotostopp var vi ferdige på 2,5 timar. Lengda var vel på 8 km.
Enn så lenge har vi ikkje sett politiet, men kanskje ved kakekjøleskapet på vestsida av Mainland. Dit går turen innom i dag, kanskje
Etter Hermaness køyrde vi eit lite stykke sørover til Bobbys busskur. Her var det installert fjernsyn, trone og meir til, samt at det var mogleg å setja på seg krone eller tiara. Sjølvsagt valde eg sistnemnde. Ein artig fotoseanse oppstod, det mest uskuldige biletet deler vi her:
Ikkje langt unna Bobbys busskur var det eit langhus og ein kopi av Gokstadskipet. Nok eit kort stopp der før vi kom fram til ei kaffisjappe der du sjølv skriv opp kva du kjøper og puttar pengane i ei skuffe. Glimrande opplegg: Like ved var det ein svært avansert vêrstasjon: