Reiseforsikring og dekning av business

Tråd i 'Off-topic' startet av JonathanI, 28. febr 2024.

  1. JonathanI

    JonathanI Nytt Medlem

    Innlegg:
    18
    Likes mottatt:
    22
    Bonuspoeng:
    3
    Hei :)
    Er i Mexico og grunnet sykdom fikk jeg ikke reist hjem som planlagt. Har erklæring fra lege her. Varslet først saken til SOS International, som håndterer sykdom på vegne av Fremtind, og har fått godkjent at saken dekkes av reiseforsikringen min hos Fremtind.

    Opprinnelig billett hjem var i business, og reiseforsikringen min hos Fremtind (Lofavør Topp reiseforsikring) dekker i følge kundebehandler bare kostnad for hjemreise i økonomiklasse.

    Reisen er bestilt med Eurobonus poeng, slik at reiseforsikringen i mitt SAS Amex Elite også burde inntreffe. Har noen erfaring med å benytte den og vet om de dekker business, eller dekker de også bare rimeligste reisemåte hjem?

    Vilkårene sier:
    Forsikrede kan få en erstatning på opptil 50 000 kroner for faktiske kostnader om hun eller han avbestiller, utsetter, avbryter eller endrer sin reise på grunn av at:

    a) Forsikrende, den Forsikredes medreisende, en nær slektning til Forsikrede, eller en person som Forsikrede har som hovedformål med sin reise å besøke, blir utsatt for en ulykke eller blir syk før reisen påbegynnes eller under reisen.

    Litt uklart om det ligger noen begrensninger i ordet "faktiske".

    Erfaringer?
     

Del denne siden