Hei Skal ut å fly i morgen. Destinasjonen er Kathmandu (KTM) i Nepal. Reisen ned: AES-OSL OSL-BRU BRU-IST IST-KTM Det blir mange bilder og oppdateringer her underveis. Har fått sjekket inn på AES-OSL-BRU, men videre med TK går ikke å sjekke inn. Noen som har tips? (Please check your PNR. Turkish Airlines' PNRs start with R, S. T, U and V and has six alphanumeric characters.) Reisen er booket med CT via SAS telefonen. Edit: Ringte nettopp SAS, de kunne ikke hjelpe. Sjekk med TK. Ha en fin dag sa dansken.
Takk for tips. Sjekket den nå, aldri brukt den. Det står bare det samme som i SAS appen. Får sjekke inn på de to første flyvningene, ikke to siste (TK)
I checkmytrip bør du kunne hente ut Turkish sitt PNR. Det kan kan også hende det står i forbindelse med TK-flighten enten i bookingbekreftelsen i pdf-format eller mailen med kun tekst fra SAS. Denne kan kanskje hjelpe deg videre.
Merkelig. Jeg har alltid hentet TK og UA PNR fra checkmytrip. Men hvis du graver litt i mailboksen din, så skal du finne TK PNR. Her er et eksempel:
På telefonen med Turkish nå. "this trip is not TK, please check with the airline you booked this with".... Da var vi tilbake til start. Hun setter meg over til noen andre på TK. tydeligvis noe feedback service. "Hello do you have any feedback case number??". Snakker med hun i 10 minutter hvor hun spør og graver hvor denne bookingen kommer fra. Jeg må oppgi alle flights, tider, fly nummer, email, fullt navn må staves og alt mulig. Så sier hun plutselig "For the momemnt I can not assist you. Not able to open the ticket. Call back later. thanks bye". Da får man prøve SAS igjen
Fikk ikke noe sånn gammeldags epost med bare tekst. Står kun PNR som starter på O og ticket med 117 over alt. Veldig merkelig det her. SAS kastet ballen til TK, nå kastet TK ballen til SAS. Sitter i kø hos SAS igjen nå. Edit: Samme på CheckMyTrip. Når jeg trykker på BRU-IST, IST-KTM så kommer det bare O og 117 i infoen.
Fikk ikke en slik epost denne gangen. Bare en epost med PDF og en annen med farger og sånn fancy oppsett.
Da kommer det opp en annen PNR som starter på W og med denne meldingen på TK sine sider: "This reservation was not created using our online services. Please enter the surname and e-ticket number of the passenger you want to make a reservation for or check in." Etterfølgt av: IMPORTANT! Check-in cannot be completed due to a problem occurred in one of the flights. You can try to check-in later or complete it at the airport. Your first flight is being operated by another airline. For this reason, you should contact the related airline. Etterfølgt av: "IMPORTANT! Check-in cannot be completed due to a problem occurred in one of the flights. You can try to check-in later or complete it at the airport."
Får samme melding. Har vært i kontakt med både SAS og Turkish som begge sier at de ikke får til å reservere seter.
Har du testet å bruke TK app og TK's PNR? Det funket for setevalg for meg iallefall, selv om jeg fikk en liten feilmelding til å begynne med. Funket ikke på TK's websider, kun appen.
Var det vi også konkluderte med etter alt dette. Hadde bare vært greit å velge seter hvert fall.. det ordnet de når jeg ringte inn til SAS for andre gang. Fortsettelse følger!
Veldig rart, det som står under Trip Tools for den aktuelle flighten: Confirmation Number i CheckMyTrip appen har funka for meg i TK Appen. Valgt seter, bestilt måltid etc. Booking reference er SAS sitt.
Kan det ha noe med at man må vise covid pass før man får tilgang til boardingpass på flights til Kathmandu/Nepal?