Innlegget til OSL på Facebook som får ansatte på flyplassen til å reagere. Hva opplever dere? Er det vanskelig å finne sitteplass pga alle ansatte som har spisepause?
Det er mange som må stå her inne på innenriks loungen. Men det er neppe pga ansatte . Bruker ikke serveringstedene ellers. Det er altfor dyrt.
ja de aller fleste her har vel lounge tilgang, eller unngår å bruke penger på denne svindyre flyplassen.
Lite gjennomtenkt innlegg av OSL. Det finnes ennå ingen kantine for de ansatte og mange bedrifter der oppe har ikke egne pauserom. Folk jobber til alle døgnets tider med ekstra bemanning under "peaker". Selv de på OSL har krav på matpause etter 5,5 timers arbeidsdag og hvor skal de gjøre av seg? Hvor skal de spise? Hadde OSL ferdigstilt kantinen for de ansatte FØR pir nord ble åpnet og fått på plass restauranter samtidig som pir nord ble operativ, så hadde det ikke vært noe problem. Kan ikke kreve slikt av de som holder flyplassen i gang når dette skyldes OSL sin egne dårlige planlegging/feil prioriteringer
Tja, 5-10% på utvalgte "matvarer" har vi som har id-kort der oppe. Har jobbet der i 15 år nå og jeg er fortsatt ikke sikker på hva jeg får i rabatt da det varierer fra hvor du handler, hva du skal ha osv. Så kan egentlig sammenlignes med earlybird-rabatter ja.
Altfor dyrt uansett, så du ser aldri meg kjøpe mat på OSL. Skal innrømme SVG er ikke så mye bedre heller. ...utenom baconpølser som jeg får for Kr.30,-
Jaggu bra jeg ikke har facebook. Da hadde jeg ikke fått gjort annet enn å kommentere idiotiske artikler og innlegg om dagen
hehe det er masse ansatte som har hisset seg opp over dette fra Avinor ja. For de som jobber er det mange som ikke har eget pauserom. Mange tar sikkert med seg mat hjemmefra, men for crew er ikke det så lett. De bruker tid på kø og lange avstander når de skal kjøpe mat. Dette er totalt skivebom fra Avinor, men ikke uventet. Jeg her også jobbet noen år på OSL.
Spot on! Bra folk sier ifra og at OSL/Avinor kanskje vurderer ordlyden og hva de skriver neste gang. Alt for mange ledere rundt omkring som glemmer fotfolket (som gjør at pengesekken og "hytten" deres blir større) Men OSL er fortsatt en flott og spennende arbeidsplass
Gremmes. Å 'styre unna de mest hektiske trafikkperiodene'... og hvem har tid til å spise i de periodene likevel ... ?? Vannet er sikkert 15 nå.
15,- for do-vann. Må dog drikkes rett fra skålen siden SSP må spare inn på kostnadene grunnet tøff konkurranse fra andre nye aktører og OSL skal ha større andel av fortjenesten. Så plastkrus er historie Men husker i "gamledager" da alle med id-kort fikk rabatt hos bl.a. BA. Tror det var i år 2000 at man måtte ut med 3500,- for fast plass med BA til Thailand, Maldivene og andre eksotiske destinasjoner. For 17 år siden var det virkelig gode priser
Spesielt på utland så ser jeg ikke poenget. Må vel være smartere og heller betale seg inn i Loungen! Fikk sjokk når jeg plutselig var edru på OSL engang og betalte nærmere 3 spenn for to brødskriver med reker!