Nå er det ikke det å betale regninger i Payr jeg sammenligner med, men runddansen Are beskrev hvor kredittkortregninger betales gjentatte ganger med et annet kredittkort. Å skulle sammenligne slik du gjør gir jo ikke mening, og er ikke det jeg gjør.
Å si at å vippse frem og tilbake er underslag, men at det å kunstig "blåse opp forbruket og opptjene poeng" i payr gjennom en runddans av kredittkort som betaler kredittkort i sammenligning er helt greit er jo bare naivt. I tillegg lurer du bankene ved å omgå renter på benyttet kreditt...
Jeg sier ikke det...
Jeg snakker ikke om vanlig regningsbetaling i Payr, på samme måte som at jeg ikke snakker om vanlig vennebetaling i Vipps.
Jeg sier at runddansen du beskriver hvor kredittkort betales med kredittkort i Payr for å få et kunstig forbruk er minst like mye, og muligens mer, i gråsonen enn det å vippse frem og tilbake i Vipps for å få et kunstig forbruk. Forskjellen er jo at du også lurer til deg potensielt en uendelig rentefri kreditt ved bruk av Payr, i tillegg til det kunstige forbruket som gir poeng.
Som er nøyaktig den samme årsaken DNB oppga når de stengte opptjeningen i Payr, at folk kjørte gjennom et kunstig høyt forbruk blant annet gjennom runddansen du beskriver.
Last edited: 11. juni 2018
SAJblue and DanH like this.