Reporting live from MegaDo6

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Bizflyer, 10. mai 2015.

  1. Bjørn Helge

    Bjørn Helge Senior Medlem

    Innlegg:
    823
    Likes mottatt:
    570
    Bonuspoeng:
    93
  2. LN-MOW

    LN-MOW Chattahoochee - eller 'Han Som Klapper Fly'

    Innlegg:
    1,457
    Likes mottatt:
    1,547
    Bonuspoeng:
    113
    Klipper inn et par bilder fraFacebook, i tilfelle noen ikke har sett dem

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  3. agrims

    agrims Mr. Emirates

    Innlegg:
    361
    Likes mottatt:
    147
    Bonuspoeng:
    43
    MÅ si jeg er en smule misunnelig!! Spørs om det ikke blir 2016 på meg!!!! Kos dere videre! Skal ikke tenke på dere ! ;)
     
    Travellingalf liker dette
  4. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,365
    Bonuspoeng:
    183
    Ble litt godsaker ja. Gikk en flaske Cristal siste halvtimen før landing. Fikk spandert en tår på mannen fra SQ også som er vant til litt mer grumsete saker av engere kvalitet (les Krug eller Dom). Var dessverre ikke mulig i oppdrive Salon. Men som flyvertinnen sa, så bra Champagne har vi aldri servert!
     
    Henning, Bizflyer and SASDC8 like this.
  5. Brunello

    Brunello A heart's a heavy burden

    Innlegg:
    733
    Likes mottatt:
    1,331
    Bonuspoeng:
    93
    Kontrollpanelet på et "oppgradert" rom hos Radisson Blu Edwardian Kenilworth. Sist jeg så noe lignende, må ha vært i Warsawa i 1987. Da kostet hotellrommet tredve kroner. Her koster det 3000,-. Forøvrig noterer vi oss en festlig, speilkledt søyle midt i rommets eneste gangareal, og en ubrukelig dusj. Men samma det, var oppe halv fem i dag tidlig, har vært innom tre land, stappet i meg mengder av småretter og skylt de ned med både hvitvin og champagne, så ikke ser på dette som klaging. Det er mer som et lite sukk over at hotellkostnadene skal ha blitt så hinsides i en av verdens triveligste byer.

    Min anbefaling? The Rembrandt. Definitivt. Men det ligger i South Kensington. Bodde nylig på Edwardian Mercer Street. Dyrt der også, men svært god uttelling for bonuspoengene. Ligger dessuten i Londons aller triveligste strøk, med mengder av restauranter og kulturtilbud.

    IMG_2995.JPG IMG_3001.JPG IMG_3002.JPG IMG_3003.JPG
     
    Last edited: 13. mai 2015
  6. PettR

    PettR パイロット

    Innlegg:
    278
    Likes mottatt:
    395
    Bonuspoeng:
    63
    Vi er på en restaurant som egentlig stengte for 2 timer siden, tror tyrkeren og den asiatiske "tyrkeren" "" er rimelig fornøyd med oss nå!

    Pluss at vi har blitt svindlet av to amerikanske megadoere som betalte regningen her mes dollar.

    image.jpg
     
    Last edited: 14. mai 2015
    Islending, EB_mmats, Dash and 5 others like this.
  7. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Fikk en flasken champis av CC/Radisson i dag, så er nøyd :)

    Middag ble det klokken 2400 London time med denne hyggelig gjengen. En stor takk til de tre hyggelige damene fra CC :)

    image.jpg
     
    Baldrick, Brunello, Henning and 2 others like this.
  8. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Siden @Brunello er så misfornøyd på andre siden av gaten tenker jeg å dele noen bilder av hva du får for 3000+ på Bloomsbury :)

    For øvrig et meget bra Radisson.

    image.jpg image.jpg image.jpg image.jpg
     
  9. vegardg

    vegardg Senior Medlem

    Innlegg:
    913
    Likes mottatt:
    4,668
    Bonuspoeng:
    93
    Samme type rom som meg ser jeg. Du havnet også på Executive floor?
     
    SASDC8 and Brunello like this.
  10. Brunello

    Brunello A heart's a heavy burden

    Innlegg:
    733
    Likes mottatt:
    1,331
    Bonuspoeng:
    93
    Grr. Okei; tanker i natten; jeg får alltid et snev av dårlig samvittighet når jeg er kritisk til et sted hvor jeg blir møtt av hyggelige mennesker, så jeg prøver å være balansert. For å si noe positivt om hotellet - jeg har hørt de har bra frokost. De rare og lite tilgjengelige containerne med kjemisk innhold på badet har jeg identifisert som inneholdende stoffer av samme duftkategior som Listerne, det ufyselige munnvannet man får på apoteket hjemme. Altså kan det være at toalettartiklene matcher munnvannet, for de som bruker slikt.

    Å kline inn i det knivskarpe hjørnet på en merkelig plassert stolpe, om du må opp en tur på natta for å sjekke klokka (fordi hotellet ikke har skjønt at en reisendes viktigste behov, foruten mulighet til å gjennomføre en morgendusj, er en stikkontakt i nærheten av nattbordet du kan plugge inn laderen til mobilen i), trekker ned. Det samme når du må gjennomføre morgendusjen nærmest sammenkrøpet, med dusjhåndtaket klemt fast mellom knærne under innsåpning; man reflekterer litt over hvor man kommer til å bo, neste gang.

    Jeg har kommet frem til at dette er noe av det jeg tror nesten alle som reiser en del, setter mest pris på at fungerer, uansett pris og klasse på rommet;

    1. At det er noenlunde rent og fritt for utøy.
    2. At det er mulighet for å friske seg opp med en temperert morgendusj, uten å være akrobat eller selvpiner.
    3. At man kan opprettholde kontrollen over livet sitt nattestid, og innenfor rekkevidde av en arm; dvs. lademuligheter for iphone mens den ligger på nattbordet.
    4. Gode madrasser.
    5. Fem minutter i opphøyd ensomhet på tronen før man sjekker ut.

    Fire av disse kan hotellet fikse for deg. Den femte må du sørge for sjøl.

    Har forøvrig funnet "The Doomesday Clock". Eller en slektning. Det er nok den som gjør rommet til businessrom, kanskje sammen med kontrollpanelet i Tjernobyl-design.

    IMG_3004.JPG

    Edit; 6. Bra Wifi. Goes without saying. Vi lever da tross alt i 1989?
     
    Last edited: 13. mai 2015
  11. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,793
    Likes mottatt:
    4,523
    Bonuspoeng:
    113
    Den doomsday enheten har iallfall et usb-uttak på siden, fant jeg ut etterhvert.. Kjekt for oss som ikke tenkte på å ta med adapter.
    Ellers er jeg ganske enig. Aldri vært så skuffet i forhold til hva rommet faktisk koster pr natt.. Her må jeg slette alle spor, brenne kvitteringer osv. så dama ikke ser hvor mye jeg har betalt for disse få timene med søvn og en dusj...
     
  12. Hypern

    Hypern Senior Medlem

    Innlegg:
    509
    Likes mottatt:
    181
    Bonuspoeng:
    43
    Rommet her på Kenilworth er egentlig ok men prisen kan ta seg en kraftig bolle. Forøvrig god morgen.
     
  13. John in The Tower

    John in The Tower Senior Medlem

    Innlegg:
    904
    Likes mottatt:
    1,181
    Bonuspoeng:
    93
    Og A350?
     
  14. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,793
    Likes mottatt:
    4,523
    Bonuspoeng:
    113
    Forresten; når og hvordan har gruppe D tenkt å komme seg til paddington?
    Forøvrig blir det digg med frokost snart! Håper den holder en bedre standard enn rommet, for det er bare "ok"..
     
  15. PettR

    PettR パイロット

    Innlegg:
    278
    Likes mottatt:
    395
    Bonuspoeng:
    63
    Uber/taxi til paddington og videre med den gratisbilletten?
    Skal bare teste badekaret først.
     
  16. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,793
    Likes mottatt:
    4,523
    Bonuspoeng:
    113
    Badekar ja.. Gni det inn..!

    Blir med på det om det et plass! Hvor lang tid tar turen ca? Vi bør vel være på Paddington i 10-tiden..?
     
  17. PettR

    PettR パイロット

    Innlegg:
    278
    Likes mottatt:
    395
    Bonuspoeng:
    63
    Tar vel ca 20 min med uber og 15 med toget? Kommer ned til frokost om 5.
     
  18. Hypern

    Hypern Senior Medlem

    Innlegg:
    509
    Likes mottatt:
    181
    Bonuspoeng:
    43
    Tar tbanen til Paddington, forøvrig virket ikke den ene voucheren jeg fikk så håper det er noen som kan gi meg en ny en der ute... Den andre funket dog så ut til LHR kommer jeg meg.
     
  19. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,327
    Likes mottatt:
    10,162
    Bonuspoeng:
    183
    Dessverre ingen A350. Det var skuffende.
     
    Baldrick liker dette
  20. John in The Tower

    John in The Tower Senior Medlem

    Innlegg:
    904
    Likes mottatt:
    1,181
    Bonuspoeng:
    93
    What? Det var en av hovedgrunnene for min del.
     

Del denne siden