Reservasjon av setet ble forandret

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av BangkokBob, 17. mai 2015.

  1. BangkokBob

    BangkokBob ThailandTur.no

    Innlegg:
    372
    Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    43
    Reiste på fredag BGO-OSL med SK268 og sjekket inn på nett(app) dagen før og reserverte sete 17 A http://www.seatguru.com/airlines/SAS_Airlines/SAS_Airlines_Boeing_737-800.php fordi dette setet har ekstra benplass. Så tenkte jeg ikke mer over dette....

    Sjekket også appen flere ganger før ombordstigning, men da hadde jeg glemt hvilken seterad dette gode setet lå på. På appen viste det nå 20 A, så jeg ble derfor litt forvirret når jeg kom inn i flyet og det viste seg att jeg hadde blitt flyttet lenger bak i kabinen.

    Hva er grunnen til dette? Har feks en kunde med EBG tuppet meg ut fra denne plassen? Hvordan fungerer dette i grunn ombord?
     
  2. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Så vidt meg bekjent kan ikke en EBG/EBD/EBP selv "tuppe deg i ræva" når du allerede har valgt setet.. Det vil jeg isåfall tro at personalet må ha gjort eller at det har vært et maskinskifte som har medført at du har blitt flyttet?
     
  3. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,550
    Bonuspoeng:
    293
    Typisk skjer dette når Plus utvides.
     
  4. Travelmate

    Travelmate Guest

    Flyselskapene har rett til å flytte passasjerer av ulike grunner, men de gjør det bare (stort sett) når de må pga endring av flyttbare klassegrenser, flybytte rett før avgang, pandionkunder el l siden det ikke er god kundeservice å gjøre det.
     
  5. m.normann

    m.normann Bring back the dragon!

    Innlegg:
    351
    Likes mottatt:
    178
    Bonuspoeng:
    43
    Da jeg hadde sommerjobb i SAS Ground Services i 2006 lærte vi på kurset at EBP kunne få akkurat det setet de ønsket selv om det var valgt av noen andre, ingen andre typer EB kunne kreve det. Som du sier kunne det kun gjøres enn manuelt i skranken, og kun for EBP. Mitt eneste møte med EBP i den jobben var når det kom en som ønsket et sete som allerede var valgt av noen andre, han fikk selvsagt valget sitt.
     
  6. blystan

    blystan Senior Medlem

    Innlegg:
    555
    Likes mottatt:
    243
    Bonuspoeng:
    63
    Hvordan er det vis dette er i GO, og en passasjer har betalt for å få velge dette setet ved bestilling?
     
  7. m.normann

    m.normann Bring back the dragon!

    Innlegg:
    351
    Likes mottatt:
    178
    Bonuspoeng:
    43
    Kan dessverre ikke svare for dagens praksis siden det har vært noen forandringer i seating-konseptet i ettertid. Dette er jo noen år siden, og jeg jobbet dessverre ikke mer enn den ene sommeren siden jeg gikk over i fast jobb senere samme høst.
     
  8. agrims

    agrims Mr. Emirates

    Innlegg:
    361
    Likes mottatt:
    147
    Bonuspoeng:
    43
    Tyder på at SAS har udefinert hvordan man skal løse et seteproblem! :p Men, skjønner jo godt at den som er EBP, og brukt så vanvittig mye penger på et flyselskap, så man jo at man får noe igjen for det :)
     
  9. BangkokBob

    BangkokBob ThailandTur.no

    Innlegg:
    372
    Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    43
    Ikke noe flybytte dette, jeg reiser ganske regelmessig med denne flighten fredag ettermiddag, og ihvertfall så var setekonfigurasjonen lik som ved tidligere turer.
     
  10. LN-MOW

    LN-MOW Chattahoochee - eller 'Han Som Klapper Fly'

    Innlegg:
    1,457
    Likes mottatt:
    1,547
    Bonuspoeng:
    113
    SK268 på fredag ble operert med SE-DOR, som er en -600. Så det har tydeligvis vært et flybytte.
     
    SASlovah4evah liker dette
  11. BangkokBob

    BangkokBob ThailandTur.no

    Innlegg:
    372
    Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    43
    Okay, da er det vel avklart ;)
     
  12. Superhai

    Superhai Brigadier

    Innlegg:
    318
    Likes mottatt:
    269
    Bonuspoeng:
    63
    Setebytter som slikt skjer av en automatisert prosess, og blir trigget av f.eks. oppsalg av Plus (eller motsatt) og flybytter. I utganspunktet så skal de som velger nødutgang få dette så langt det er mulig, men det er et par ting som gjør det litt komplisert. Det ene er at B738 har flere nødutgangsseter enn B736 og B737, det andre er at så vidt jeg husker så er 17A ikke definert som et nødutgangssete (bare rad 15 og 16 er det, er hjemme og får ikke sjekket), dermed så går man på neste faktor i valg av seter, som er hvorvidt det er vindu-, midt- eller gangsete.
    Noen ganger blir konfig eller fly endret tilbake til samme type som det var opprinnelig, men desverre så blir man ikke bestandig endret til der man var opprinnelig.
    Når det gjelder EBP så går vi svært langt til å tilfredsstille deres ønsker, men det skal være svært spesielle tilfeller om man må flytte andre passasjerer for deres skyld.
     
  13. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Hva hvis man f. eks har booket i GO å betalt ekstra for reservasjon av sete, vil man da få noen form for kompensasjon hvis man blir flyttet?
     
  14. Superhai

    Superhai Brigadier

    Innlegg:
    318
    Likes mottatt:
    269
    Bonuspoeng:
    63
    Misterix liker dette
  15. MortenC

    MortenC EBG

    Innlegg:
    31
    Likes mottatt:
    45
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg var også på denne avgangen og ble flyttet fra 17F til 2B (jippi, gratis brus). Dette flyet ble mye fullere enn forventet både pga flybytte til -600 og at et TRD fly var kansellert og en haug med pax måtte rutes via OSL istedet. SAS Plus gikk bak til rad 14 eller 15 så vidt jeg kunne se
     
  16. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,550
    Bonuspoeng:
    293
    Når vi snakker Plus er eneste å rope hurra for muffins :)
     

Del denne siden