Reservasjoner med kredittkort som er sagt opp

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Claus, 27. nov 2018.

1. Claus

Claus Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    352
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg reiser til USA i februar og har booket leiebil og diverse hoteller i California, Nevada og Utah. Alle reservasjonene er gjennomført med Platinum-kortet fra DNB, som jeg straks skal avbestille siden jeg har fått SAS Amex Elite.

Kortet ble jo sjekket da jeg gjennomførte reservasjonene, men vil hotellene og Avis få melding om at kortet ikke lenger er gyldig? Jeg håper jeg slipper dette, men da må jeg antageligvis endre alle reservasjonene før jeg avbestiller kortet.

2. veeegard

veeegard Veteran

Likes mottatt:
    9,394
    Bonuspoeng:
    183
    Nei, du gir jo bare nytt kort ved innsjekk/henting.

3. Claus

Claus Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    352
    Bonuspoeng:
    63
    Det var det jeg også tenkte. Jeg var bare usikker på om reservasjonen lå registrert på en eller annen måte hos kortutsteder og at det ville gå melding til hotellene hvis kortet ble sagt opp. Da gjør jeg som planlagt, dvs ingenting :cool:

4. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,887
    Bonuspoeng:
    293
    Bare pass på, om du ankommer etter 18 eller hva hotelle(ne) har satt som deadline, da vil de charge kortet, og hvis det ikke funker går rommet til først og beste.

Jeg opplevde en variant av dette da vi var 12 bikere som skulle kjøre fra San Diego til Key West. Ute i ørkenen mellom San Diego og Phoenix er det dårlig dekning, og den blir selvsagt ikke bedre av at man sitter på en sykkel og telefonen er avslått (ingen mening i å bruke batteri mm når man likevel ikke kan ta den). Vi ankom hotellet et stykke utenfor Phoenix i 22 tiden og alle rommene var ute...

Dette var samtidig med spring break, så gode råd var dyre, og vi fant omsider et hotell i Tuscon (en times kjøring i stivt tempo) hvor vi sjekket inn kl 01:00 om natta.

Det hører med til historien at vi hadde ankommet SFO dagen før i rute med SAS bare for å oppleve at 6 timer med venting resulterte i at United kansellerte flyet til San Diego klokken 22 på kvelden. Vi fikk plass på fly til LA kl 06:20 dagen etter så det ble ikke mye søvn de første 36 timer der borte.

Men det var glemt da vi kom til Key West to uker senere, da var alle enige om at det hadde vært en fantastisk tur :)

SayWhat liker dette
  5. Claus

Claus Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    352
    Bonuspoeng:
    63
    Takk for tipset. Antageligvis kommer jeg til å endre flere av reservasjonene før den tid, og da må jeg uansett legge inn nytt kort. Bestiller alltid hotell for hele ruten så tidlig som mulig, så sjekker jeg med jevne mellomrom om prisen har gått ned eller om det dukker opp andre muligheter. I tillegg kan ruten endres pga føreforhold. Bl.a. kommer jeg ikke inn i Yosemite uten kjetting på bilen hvis det er mye snø. Og kjettinger på leiebil er ikke alltid like populært...

RoadKing liker dette

Del denne siden