Rettigheter ved kanselering av fly på bonusreise

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av LN-KFK, 24. mai 2016.

1. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,720
    Bonuspoeng:
    293
    14 dagersgrensen gjelder kun spørsmål om kompensasjon. Andre rettigheter i forbindelse med kanselleringen forsvinner ikke.

2. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,720
    Bonuspoeng:
    293
  3. Trent600

Trent600 Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    651
    Bonuspoeng:
    93
    Er ingen jurist, men i mitt hode så burde de jo ihvertfall booket deg om til en Star avgang.

Forbrukerrådet sier jo du har krav på å komme frem "så snart som mulig", men noen ganger skulle man tro det sto "så snart som mulig på eget metall" eller andre ganger "kun avganger i egen allianse". Har måttet overnatte i Frankfurt da LH nektet å sette meg på en United flight, mens Air France på OSL satte meg på SAS til NYC når det ble klart jeg ikke ville rekke planlagte flighten i Paris.

Vet ikke hvordan det er formulert i selve forskriften, men virker som det går litt på dagsformen til flyselskapene.

https://www.forbrukerradet.no/fly/innstilling

upload_2021-8-19_15-49-54.png

RoadKing, SVG_flyer and Shyneno like this.
  4. SVG_flyer

SVG_flyer Veteran

Likes mottatt:
    3,570
    Bonuspoeng:
    113
    1 spørsmål, det at han skal reise muc-cph-chicago er jo over 3500km, da burde vel han kunne søke kompensasjon på 600 euro og kreve dekket beløpet dersom han kjøper lufthansa billett mellom muc og cph? trodde hele reisen gjelder som samlet når det er gjennom gående billett og ikke per flygning.

Del denne siden