Revenue based opptjening

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av chrisbu, 11. juli 2017.

  1. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    De store Amerikanske selskapene har alle gått over til en revenue basert opptjening av poeng/miles.

    Det er vel bare spørsmål om tid før de europeiske selskapene følger etter.

    Hvilket Europeisk bounusprogram blir første til å innføre revenue based opptjening? (ja vet DY har det, men snakker om de store)

    Og hva synes folket her inne om dette, blir det bedre eller værre?

    Jeg tipper at Tyskerene i Miles & More blir første ut.
    Kan ikke begrunne det med så mye mer enn at de allerede er kjipe på opptjening, og jeg ser for meg at revenue based opptjening passer i deres modell, de som betaler mest skal få mest miles.
     
  2. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Det overrasker meg ikke om vi kommer til å se mer av det i fremtiden. SAS (og de fleste andre) har jo allerede dette ved at man får forskjellige opptjening avhengig av bookingklasse.

    Screen Shot 2017-07-11 at 11.21.11.png

    Personlig syns jeg ikke noe om det da jeg omtrent bare reiser på billige billetter.
     
    chberge liker dette
  3. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    Ja men SAS gir jo feks veldig lite poeng på forholdsvis dyre innenlandsbilletter. Man får jo kun 1000 poeng på en E klasse tur retur, på Oslo-Alta koster en E klasse ca 5000kr. Mens en kampanje pris til 2500kr NYC gir deg 6000 EB poeng.
     
    RoadKing liker dette
  4. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Personlig håper jeg på revenue based slik jeg reiser nå(kan jo fort forandre seg). Men for de fleste bonus jegere er det vel negativt?
    Tror bok det går over til det etterhvert også
    o_O
     
  5. chberge

    chberge Medlem

    Innlegg:
    166
    Likes mottatt:
    241
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg reiser utelukkende på "billigste tilgjengelig", så for meg personlig er det også kjipt. Men den dag i dag får jeg jo heller ikke status på de småsummene jeg får av innenlandsflights på billigste klasser, og drar inn status utelukkende på flights, så om de beholder det er jeg vel good.
     
  6. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Det er et godt poeng, men jeg drar heller til NYC enn Alta ;)
     
    wilco and lMartin like this.
  7. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    Nå ble AFKL og Flying Blue første mann ut for 1 måned siden med Revenue opptjening.

    Nå følger Lufthansa etter som det andre store lojalitetsprogrammet i Europa, da gjenstår bare BA Executive Club så har alle de store fulgt etter de Amerikanske selskapene og gått over til Revnue based opptjening.

    Spent hva nisjeprogrammer som Eurobonus og Finnair kommer til å gjøre.
    Vil de differenisere seg fra de store europeiske eller fulge hakk i hel.


    https://www.miles-and-more.com/onli...2&mamid=web_mam_1217_earnkvfl__mmp&NOSSO=true
     
  8. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Det eneste som er sikkert er at EuroBonus vil differensiere seg tydelig mht. (mangel på) varsling av (negative) endringer. Vêr snakker vi tre dagers varsel - etter at endringen er trådt i kraft.

    Positive endringer er de derimot flinke til å varsle om. Faktisk best i klassen. Nærmer seg bl.a. to års forhåndsvarsling for innføring av lifetime EBG.
     
  9. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,186
    Likes mottatt:
    869,728
    Bonuspoeng:
    293
    ... hmmm .. har dere ikke lifetime EBG?
     
    Edin, Are, Stuttfeiten and 2 others like this.
  10. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Det største problemet er vel at typiske errorfares i business gir poeng for det man har betalt og ikke den klassen man flyr..
    Da blir det vanskelig å komme i mål gitt.. :)
     
    Edin and alexfins like this.
  11. Edin

    Edin Aktivt Medlem

    Innlegg:
    404
    Likes mottatt:
    747
    Bonuspoeng:
    93
    Den bør kåres til "Beste I-landsproblem 2017"

    Disclaimer: Jeg anerkjenner at i-landsproblem også er et problem.
     

Del denne siden