Road King going west

Tråd i 'Reisebrev' startet av RoadKing, 04. mai 2017.

1. Berlioz

Berlioz Gammel? Jeg??

Likes mottatt:
    15,183
    Bonuspoeng:
    183
    Dette er kanskje grunnlag for en annen tråd, men...: I Beijing ble jeg spurt om jeg var Steven Spielberg. Og på Madam Tussaud i London ville en totalt fremmed dame ta et foto av meg ved siden av hans voksversjon. Jeg liker ikke å lyve, så jeg mumler bare litt utydelig og prøver å se litt brydd ut. Eks-forloveden skjønner ikke noe!
    Forøvrig, takk for god og detaljrik rapportering. God fornøyelse!

2. anders82

anders82 Veteran

Likes mottatt:
    9,397
    Bonuspoeng:
    183
    Det er særdeles viktig at du skriver litt om de andre i kabinen, det gjorde jeg på turen til Chicago. Det er mye rart å se i premiumkabiner :)
    God tur videre. Er ikke noe misunnelig...

Stuttfeiten and RoadKing like this.
  3. Baldrick

Baldrick Cunning Planner

Likes mottatt:
    4,659
    Bonuspoeng:
    113
    Det går fint @RoadKing. Jeg har greid å få tak i et Rimowa kit (Thai) fra en annen vennlig sjel her inne. :)
    Håper forøvrig å få testet F personlig i løpet av sommerferien... :)
    Hadde vært fint å rekke det, før Eurobonus "forbedrer" programmet sitt, herunder uttakstabellen for *A... :cool:

RoadKing, rkvalvaa and haakonks like this.
  4. ArthurDent

ArthurDent Veteran

Likes mottatt:
    5,931
    Bonuspoeng:
    183
    Gaudeum magnum.

5. ArthurDent

ArthurDent Veteran

Likes mottatt:
    5,931
    Bonuspoeng:
    183
    Med fare for å høres oppesen ut. Det er sjelden bryet verd å bøtte Whiskey ned (og slett ikke 62%. En behøver kun ørsmå mengder inn i munnen pr gang (det er bokstavelig talt snakk om dråper), og så skal du involvere nesen/luktesansen. Aldri sniffe ned i et glass med sprit med trang åpning - da lammer du luktesansen. Gjelder seff enda mer når du har en så sterk whiskey. Men det er bare fordeler med denne måten å nyte drikken på: Du får opplevd mer av smaken, du beholder kontrollen, og du slipper å våkne sveiseblind neste dag ;)... Og med en slik strategi bør du unne deg en slik whiskey, hvis den blir tilbudt deg.... En behøver jo ikke tømme glasset. Ser for øvrig frem til videre rapporter fra Odysseen på 1.kl.

Last edited: 04. mai 2017
  6. LN-FHU

LN-FHU Freaked out member Moderator

Likes mottatt:
    10,291
    Bonuspoeng:
    183
    Herlig beskrivelse @RoadKing :):)
    Ser fram til fortsettelsen :):) fortsatt god tur !!

RoadKing liker dette
  7. haakonks

haakonks Veteran Moderator

Likes mottatt:
    10,430
    Bonuspoeng:
    183
    F-delen i Star Alliance lounge på LAX er ikke noe å rope hurra for. Den er ikke spesielt stor, og ja, det er ala carte meny der, men mesteparten av det som er på menyen finner du ute i Business-delen.

God timing på å besøke United Global First i SFO, den skal etter planen stenge i sommer og bli erstattet av en mye større Polaris Lounge.
    Skal ikke spoile noe, så blir spennende å høre hva du synes! :)

RoadKing liker dette
  8. Earl

Earl Veteran

Likes mottatt:
    7,947
    Bonuspoeng:
    183
    Fin start på turen, godt det ordnet seg med limoservicen. God tur videre :)

9. Robert H

Robert H Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Du er en av de utvalgte... noen andre av oss er utestengt i kulden for alltid.....

God tur videre - nyt hver miles og hver dråpe :)

Last edited: 04. mai 2017
  10. Kristian

Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

Likes mottatt:
    37,057
    Bonuspoeng:
    293
    Godt å se at herren er på tur! Takk for at du deler! :)

RoadKing liker dette
  11. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,591
    Bonuspoeng:
    293
    Attdevar??? Jeg er analfabet på sånt. Vokst opp med karsk. :)

12. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,591
    Bonuspoeng:
    293
    Sitter på United Club LAX, trivelig opplevelse. Har masse å fortelle, og bilder. Men er for sliten nå, blir vel i løpet av natta norsk tid :)

13. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,591
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har vel nevnt i forbindelse med Thai F, at jeg har syntes F kabinen i 747 framstod som større/luftigere enn i 380'n. Lufthansa er intet unntak jeg hadde samme opplevelse her.

Vinduene i 2 etg er dessuten mindre, og skroget tykkere, så det var ikke så enkelt å se ut over LA under innflygningen.

Jeg var svært glad for at de hadde König Ludwik Dunkel øl fra Bayern. Dessverre viste det seg at da vi passerte Hebridene at de bare hadde tatt med 2 flasker... Jeg hadde fått begge, men det var en mager trøst. Så resten av turen ble en nedtur ;).

Litt om maten

Til forrett tok jeg caviar med ost, løk, rømme og vodka som garnityr.
    Så kom en mellomrett på tre fat, noe vegetar, noe kjøtt og sist men ikke minst reker.

Sorbet til hvilerett, badet i Champagne. Det fristet til gjentagelse!

Til hovedretten hadde jeg valgt kalkun med saus og kålrotstappe samt granateple garnityr
    Dette ble servert med 2008 Chateau Langoa Barton. Smakte godt.
    Rundet av med ostetallerken og Niepoort portwein.

Et velsmakende måltid, og her var det sannelig noe nytt:

Alltid tidligere når jeg har reist til USA (i andre klasser riktignok) så er det to serveringer. en ved avgang og en ca 2 timer før landing.

Om dette er spesielt for Lufthansa First vet jeg ikke, men her var det altså ikke noen 2 servering. Istedenfor var det en meny med ca 8 forskjellige retter man kunne velge fra. Når man ville selvsagt :).

De var et utmerket konsept, så før landing tok jeg for meg med 3 miniburgere og en cæsar salat. Salaten var jævlig god!

14. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,591
    Bonuspoeng:
    293
    Før avgang ble jeg forespurt om jeg ville ha jakken min i garderoben. Det var selvsagt greit.

Det som ikke var så greit, var at når vi hadde landet og skulle av flyet, så kom de ikke tilbake med jakken. Utrolig dårlig.

Måtte selv sammen med en annen passasjer lete gjennom flere skap for å finne jakken.

Upsaker and LineE like this.
  15. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,591
    Bonuspoeng:
    293
    Summa summarum, det er deilig å fly First og Lufthansa er intet unntak. Likevel, som de fleste andre har kommet frem til. Det er på bakken i Tyskland de er sterke, det skiller seg ikke nevneverdig ut i luften.

Litt rart at de ikke har noe greier på ankomst, det stod en dame utenfor da vi kom ut på gaten og fortalte at bagasjen kom på bånd 5, men jeg vet ikke om det var en "First" service liksom.

Jeg så air France hadde en agent form La Premier eller hva det heter.

Dog, hvilken funksjon vedkommende skulle hatt? Tja, for connection kanskje?

Last edited: 05. mai 2017
    Chrisbgg, Upsaker, Xflipper and 5 others like this.
  16. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,591
    Bonuspoeng:
    293
    Og så må jeg fortelle. Jeg tror jeg må ha satt ny verdensrekord.

Fra jeg gikk ut av flyet på LAX til jeg stod på andre siden av customs og skulle sjekke inn kofferten til connection så gikk det 10 -ti- minutter. Jeg lyver ikke!

Det gikk så helt utrolig på skinner. Ble akkurat ledig en automat da jeg kom dit, raste gjennom immigrasjonsprogrammet, skrev ut kvittering og gikk til agent som spurte når jeg skulle hjem, stemplet og sa ha en god dag. Kom ned rulletrappa til bagasjehallen og bort til båndet, akkurat da jeg kom dit, kom mine 2 kofferter som de første. 2 foran meg i køen på customs.

Fantastisk...
    Også at bagasjen kom så fort.

TigerTravel, Rutinert94, DanH and 9 others like this.
  17. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,591
    Bonuspoeng:
    293
    Ingenting vokser selvsagt inn i himmelen, også her ble det et par skjær i sjøen.

I befippelsen over den raske immigrasjonen, så glemte jeg noe helt vesentlig da jeg sjekket inn bagasjen for connection.

Jeg hadde kjøpt en whiskey i gave på Gardermoen...

Den skulle vært i kofferten :(

18. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,591
    Bonuspoeng:
    293
    Dessuten, om det gikk fortere enn svint i immigrasjonen, så gjorde det ikke det når jeg skulle gjennom security til connection. Det gikk syyyyyyyyyykt tregt, uvanlig til å være i SoCal opplevde jeg de ansatte der som sure og tverre og lite interessert i å gjøre en effektiv jobb.

Jeg havnet dessuten bak et sett med japanere, og de er noe for seg selv.

Tror jeg brukte bortimot en halv time på å komme airside igjen.

19. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,591
    Bonuspoeng:
    293
    Dette hadde jeg ikke sett før, betyr det at vi snart kan slippe dette væske hysteriet, noen som vet ?
    IMG_2813.JPG

Chrisbgg, LineE, Xflipper and 3 others like this.
  20. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,591
    Bonuspoeng:
    293
    LAX har tunneller som binder sammen terminalene som vi ser det i FRA og LHR også. Tipper mange amerikanere savner rullende fortau her...
    IMG_2814.JPG

Chrisbgg, LineE, Kristian and 5 others like this.

Del denne siden