Jeg har vel nevnt i forbindelse med Thai F, at jeg har syntes F kabinen i 747 framstod som større/luftigere enn i 380'n. Lufthansa er intet unntak jeg hadde samme opplevelse her.
Vinduene i 2 etg er dessuten mindre, og skroget tykkere, så det var ikke så enkelt å se ut over LA under innflygningen.
Jeg var svært glad for at de hadde König Ludwik Dunkel øl fra Bayern. Dessverre viste det seg at da vi passerte Hebridene at de bare hadde tatt med 2 flasker... Jeg hadde fått begge, men det var en mager trøst. Så resten av turen ble en nedtur
.
Litt om maten
Til forrett tok jeg caviar med ost, løk, rømme og vodka som garnityr.
Så kom en mellomrett på tre fat, noe vegetar, noe kjøtt og sist men ikke minst reker.
Sorbet til hvilerett, badet i Champagne. Det fristet til gjentagelse!
Til hovedretten hadde jeg valgt kalkun med saus og kålrotstappe samt granateple garnityr
Dette ble servert med 2008 Chateau Langoa Barton. Smakte godt.
Rundet av med ostetallerken og Niepoort portwein.
Et velsmakende måltid, og her var det sannelig noe nytt:
Alltid tidligere når jeg har reist til USA (i andre klasser riktignok) så er det to serveringer. en ved avgang og en ca 2 timer før landing.
Om dette er spesielt for Lufthansa First vet jeg ikke, men her var det altså ikke noen 2 servering. Istedenfor var det en meny med ca 8 forskjellige retter man kunne velge fra. Når man ville selvsagt
.
De var et utmerket konsept, så før landing tok jeg for meg med 3 miniburgere og en cæsar salat. Salaten var jævlig god!
Vis alt...