Til oppsummering:
Jeg har ikke opplevd bakketilbudet til Swiss, så det blir å holdes utenom.
Det var herlig med Limousine, og det var vel egentlig det eneste jeg opplevde som forskjell på bonustur og betalt tur. Det kan derved avkreftes at det gjøres forskjell utover bil.
Amenity kit var en soft (stoff) variant av Rowani kitet til Lufthansa. Kan ta bilde av det om noen ønsker det.
Jeg vil si komforten ombord, både hardware og software var hakket hvassere på Swiss enn Lufthansa. Skulle jeg velge, under ellers like omstendigheter, så ville det nok blitt Swiss. Dog, jeg må si A380 er bedre enn 777.
Det trakk veldig ned med plastbit i suppa, sånt bør ikke forekomme på First. Men, uhell skjer.
Imponert over Zürich lufthavn, godt skiltet, oversiktig og effektivt.
Det gledes over å ha fått oppleve United Global First på SFO. Rett skal være rett, det som ble servert der var ikke mer enn du får på en business lounge i det øvre skjiktet ellers i verden, men loungen oset av klasse. Du fikk litt følelsen av at her burde du gå i dress, kanskje smoking . Skjønt det var de færreste som gjorde det.
Foreløpig har jeg altså bare fått poeng for turen bortover, og det var tilsammen 20000. Dvs at jeg med Lufthansa over dammen har fått 300%. I følge oversikten til SAS så skal Swiss være grådigere her, bare 200%, så det blir vel antagelig ikke mer enn rundt 15000 på returen. Stemmer det, så blir det dermed totalt sett 35000. Mao ikke på langt nær nok til EBG alene. Men et godt stykke på vei.
Fornøyd? Jepp, jeg er da det. Det har vært en herlig opplevelse.
Takk for følget alle sammen, håper det har vært litt informativt
Last edited: 10. mai 2017