Roadking innser at her trengs en handlingens mann, og han hiver seg straks på telefonen til det store Lufthansen, de må da kunne hjelpe oss her. Faktisk, Lufthansen har slett ikke forbedret bort bemanningen, her var det prompte svar, selv uten å taste inn de 9 hellige tall som sikrer adgang til perleporten og St Peter. Den yndige stemmen i andre enden forsikrer at dette skal vi få til. Men, først, hva gjør vi med den ikke endrebare, ikke refunderbare billetten som vi ikke får brukt. Jo den kansellerer vi, hvorpå frauleinen legger i vei på sist beste engelsk om alle skatter og avgifter som vil bli tilbakeført mitt kort og om hvilke rettigheter jeg har og... Slik går no dagan... Når hun omsider er ferdig med hjemmeleksen så setter hun i gang med søk. Etter en ny evighet kommer hun opp med en reise OSL - ARN - MUC - OTP.
Supert! Sier Roadking, når drar vi og når er vi fremme? Fraulein forteller at flyet til Stockholm forlater Oslo 21:30... (hm... tenker Roadking) og så er det fly videre til MUC 06:10 (javel... tenker Roadking) og til sist er det fly 11:10 til OTP... Men, da blir det vel overnatting sier Roadking. "Oh no, you will be travelling" svarer Fraulein. Jammen sa jeg travelling tenkte jeg og svarte "It is absolutely no option to spend the night on a bench in f*ing Arlanda, you have nothing else?" Fraulein koste seg, og svarte prompte at det hadde hun, via Wien.
Det innebar også en overnatting viste det seg, men Roadking tenkte, at en natt på hotell i Wien er vel ikke så gærent, "ok, we can do this, how much is it?" Hvorpå fraulein responderte 39.128,- TRETTI NI TUSEN ETT HUNDREDE OG TJUE ÅTTE KRONER Roadking sin respons er sensurert av hensyn til svake sjeler i forumet... Han sa pent nei, og takket for seg og gikk for å møte igjen den knuste hustru
Det nærmet seg togtid, og vi slo ihjel tiden med å titte på hva Finn.no kunne finne på for oss. Av alle ting dukket Blue Airways opp, med ikke bare direktefly, men faktisk også meget fornuftige priser. Meget skeptisk til et flyselskap jeg aldri hadde hørt om valgte jeg å gå inn på OSL, og faktisk, de var offisiell leverandør av flytjenester på OSL. Ikke destod mindre var de også omtalt på InsideFlyer. Om ikke i direkte strålende lys, så var det heller ingen ulykker og katastrofer nevnt. Så Roadking tok sats, og klikket seg inn på flyselskapet for almuen, mens han tenkte si sitt indre; "Lufthansen, jeg savner deg".
Noen Blue Airways ble det imidlertid aldri. Vel inne på siden deres var det plent umulig å booke noen ting hvis jeg ikke var registrert agent. Om dette var pga bruk av telefon eller ikke, se det sier historien ingenting om. Vi innså etterhvert at det var nok ikke meningen vi skulle komme oss til Bucharest denne dagen. Omsider kom toget med Herr Konduktøren som smilte blidt og lot som ingenting, men serviceminded og smilekurs hadde lært ham å sende oss et blikk med sympati og nikket oss ombord, for å returnere til Lillestrøm med uforettet sak.
Fru Roadking ble av seg selv utnevnt som pizzakjøper til straff, mens Roadking satte seg med skikkelig redskap (rivjern av en pc og 40 tommer widescreen for viderekomne) og søkte nettet varmt etter alternativer. Jammen kom det ikke opp en kanonmulighet, Tripmonster kom opp med tilnærmet direktefly med Lufthansen, i Biz til skarve 12443 morgenen etter som ville få oss til Bucharest på no time, dvs 13:30 fredag. Lufthansen på sin side skulle ha drøyt 22 laken for samme reise, det var så stor forskjell at Herr Roadking ble meget skeptisk.
Avgjørelsen ble tung å fatte, så tung at "precious minutes passed by", leste et par anmeldelser av monsteret, så tippet skåla riktig vei, og det ble klikk på Tripmonster... Monsteret hadde i mellomtiden funnet det for godt å legge på 2500 på billettene. Roadking brølte en ed eller 10 og ba dem ryke å reise mens snusdåsa fløy veggimellom. Slike svindlere med lokkepriser skulle han ha seg for god å ha med å gjøre.
Kanskje var det like greit å drite i hele greia... Men, ikke faen, nytt forsøk på Lufthansen, vi spiste noen kameler, tok et par pizza og en øl, og booka tur i morgen. Via München og fremme 18:20. Det ble ikke helt så ille som fraulein ville oss, men med biz ned og eco tilbake så ble det 12 laken. For to personer er det jo forsåvidt ikke så vanvittig ille. Men det er et par ting, turen ned til MUC er med SAS, det blir traurige greier og sikker rævva med poeng. Tror ikke jeg har betalt så mye for en enkeltbillett i europa siden jeg hadde en dagen før bestilling OSL - HAM som kom på 9000 kroner (biz kostet 9500...) Men det er langt unna 39 tusen.
En gladhistorie oppi alt det her, ved ankomst Bucharesti hadde vi bestilt transport med www.limos4.com. De var selvsagt parallelt oppdatert oppe i alt det her, og de skal ha kred, for de gjorde om transporten kostnadsfritt fra opprinnelig til nytt tidspunkt. Definitivt ikke siste gang jeg benytter meg av dem. De leverer over det meste av verden.
Så, i morgen er det klart for nye forviklingar i føljetongen om Herr og fru Roadking som reiser sørøst lokalt. Følg med, følg med. I mellomtiden så skal vi sjekke om GT er like godt i vår egen lounge.
Eg er levandes redde for dei toga. Og betre blir det ikkje av ein slik start på etterlengta reisebrev. No veit ikkje eg kortid de har tenkt å reise oppover til OSL igjen, men kva om de tek bussen? Og så skulle eg til å avslutte med eit lykke til og at eg håpar resten av turen går på skinner, men eg tenkjer det er greitt å stoppe etter: god tur og lykke til i morgon!
Jeg vet det er stygt å flire i en slik anledning, men har nå humret meg gjennom de 20-25 siste postene... Dere må uansett ha en riktig god tur i morgen PS! All uflaks for minst 100 turer må jo være oppbrukt nå...
Nei, nei, nei... Er det mulig å ha så uflaks? Det er skikkelig kjipt, men det har blitt fornøyelig lesning her på IF, of det er vel det viktigste?