Jeg noterer meg for øvrig at på tur med undertegnede og @Eddie47 så gikk alt på skinner (pun itended) Kanskje du ikke burde reise uten ingeniører som støtte? Jeg stiller mer enn gjerne som støttekontakt på tur
Det er sant. Men det var jo de j...a sveitserne sin feil. Dårlige prosedyrer er utenfor ingeniørens kontroll og dermed ikke erstatningspliktig
Heh dette var rett og slett tidig, all den tid jeg sympatiserer med kjenslen i går. Fant forresten et bilde av vedkommende som har pønsket ut hvordan *A sine systemer skal snakke sammen:
Update fra 36000 fot. Vi sitter i full maskin med utmerker mannskap fra Norge. Har fått smake den nye Mikkeler som kan anbefales på det varmeste! En Mackmyra med 2 iskuber, en klassisk konjakk (Sas har hatt den siden jeg gikk med bleier tror jeg, og det er noen år siden for å si det forsiktig) og kaffe.
Fru Roadking tester kuben, det var salmalaks med litt veggiestuff. Hun kan informere om at det var godt. Skjønt, da jeg myste ned i boksen hun returnerte til staff, så lå det igjen noen bønner og grønne flak. En flaske rødvin greide hun også å fortære.
Kjenner at jeg må vente til MUC med å bestille mer drikke. Så SAS unngår Helvetica misæren. Ære være meg for det .
Jeg må komme med en bekjennelse. Jeg har jo sutret litt over at det ikke ble Lufthansen, ledig midtsete, skikkelig bestikk, fat og greier... Men det er (for meg iallefall) to store fordeler med å reise SAS. Mikkeler og de svenske sjokoladekulene. Jeg er en uforbedelig søtmons og ølhund. Da blir det prima kombinasjon.
Vi er på vei inn til MUC, oktoberfestøl, leberkäse og bräzen iht rute. Med mindre Adriana (operating carrier) finner på noe krøll, så når vi OTP 18 timer senere enn planlagt. Det må man kunne leve med.
Det er viktig å finne små og gode gleder i bunnen av Kuben Riktig god tur og takk for at dere deler hverdagsfrustrasjonene på veien......
Har fortsatt til gode å fly med noen som har bedre øl i luften enn SAS, men nå har jeg ikke flydd med noen amerikanske flyselskap og de er vel mer frampå der. Håper det ble rikelig med märzen i loungen for å bøte på flyhverdagens store og små problem!
Vel etablert i Senator lounge non schengen. Dette ser riktig bra ut. Fruen har fått sin Aperol Spritz og gubben har fått oktoberfestøl. Leberkäse er det og, men dessverre ingen brezen
Mye kan sies om United, men jeg har opplevd at de hadde særdeles godt utvalg av øl. Anbefales. Her i loungen er lykken nesten optimal
Flyet vårt til OTP opereres av Air Baltic, litt pussig strekning. Kanskje er de en oppkjøpskandidat for Lufthansen? Iallefall den er så ny at den heter Airbus 220, levert i mars dette år. Blir en gøy bekjentskap https://m.planespotters.net/airframe/Airbus/A220/YL-AAO-Air-Baltic/15Jrf7GM