Det er selvfølgelig synd når man ender opp med ekstra utgifter på tur grunnet at ting ikke går som det skal. Men må virkelig innrømme at det gir jo et reisebrev litt ekstra humor! Bra skrevet @RoadKing å kos dere videre på tur!
Jeg syns det er veldig stas å høre flere sette pris på mitt forfatterskap. Skulle gjerne gjort det oftere, men kombinasjonen pølsefingre, utålmodighet og telefon er ingen god greie. Postene fra i går kom fra pc, med opplevelsen friskt i minne er det da bare å la fingrene løpe fritt
Jeg setter også stor pris på all sympati. Likevel, som jeg antydet til @MadsVaHa , det er jo vanvittig, når man får litt distanse, så kan man ikke annet enn å tenke på det som en god historie
Synes dette går helt bra, litt uvanlig med liverapport fra deg når fruen er med. Hun får bare bære over med deg ..... mor er sluttet å sutre, men som regel får hun en flott opplevelse. God tur videre til en by som jeg aldri har tenkt på som reisemål, dette blir nytt og spennende.
Men... fy faen for et fly. Jeg digger det. Behagelige seter (2+3), god plass selv om det strøk på knyttnevetesten, STORE overhead bin compartments. Dette burde de ha flere av.
Nuvel, klar for siste legg. Lurer på å ta en bloody mary og mimre litt fra den fantastiske Dublin turen. Jo, det syns jeg er en god ide Hæ? Hva sa du? Nei vettu hva fru Roadking, nå har jeg litt å gå på siden du sendte passa våre på sightseeing til Eidsvold
Vi bor på Intercontinental, da vi kom hit oppdaget jeg at her har jeg bodd før . Meget fint og sentralt hotell, men med unntak av club så er betjeningen litt sedat. I club er det en energisk ung kar som ikke vet hva godt han kan gjøre for oss, sjenker vin og forteller om alt vi kan gjøre. Hvis han ikke har svar prompte, så finner han det ut på no time. Loungen byr på det vanlige, variert utvalg av varm og kald mat til kvelds. Standard frokost og anledning til å bestille stekt egg/ omelett til frokost. Det er kveldsbuffe fra 18 til 20, drikke står framme til 21. Den nevnte unge mann er ikke spesielt opptatt av tidsskjema så vi sitter som regel litt utover. Skal se om jeg får tatt litt bilder.
I dag har vi sett maaaange kirker. Grei tur med Travelmaker. Trivelig guide, men såvel kunnskap som engelskferdigheter kunne nok vært bedre. Men, ryddig selskap, de har levert.
Vi kom oss ikke til det som regnes som hovedsetet til Dracula, da dette er under renovering (holdt på i 2 år, ttt i Romania). Men vi besøkte en befestning hvor Vlad Dracul visstnok skal ha vært mye av sitt liv. Guiden kunne forøvrig berette at mye av det grusomme ryktet mannen hadde, visstnok har vært konstruert av hans fiender for å sette ham i dårlig lys.