Kan jo sende kofferten fra Eidsvoll til OSL, så blir det halve prisen og halve tiden Jeg måtte bruke taxi med bilnøkkel fra konas jobb til SVG. Funka som bare det
OTP er en eldre flyplass. Noe terminalen bærer preg av. Såvel innsjekk om sikkerhetskontroll og ikke minst passkontroll bar preg av dette. Dog, straks du er inne, så er iallefall Lufthansen og Austrian sine flygninger fra en relativt ny pier. Som reisende med Lufthansen og *A Gold kunne vi velge mellom ikke mindre enn 3 lounger. Vi ble anbefalt å ta den lengst borte (ved gate 9), ettersom det var færre folk der, og det stemte. Etter hva vi ble fortalt var loungene ellers like. Vi kontrollerte ikke dette. En ting gate loungen helt klart vinner på er mye utsyn på fly. Riktignok ikke så spennende fly her, men lell.
Soga fortsetter. Nå har vi akkurat fått beskjed om 40 min forsinkelse på vår flight til FRA, tatt i betraktning 1:15 til disposisjon i utgangspunktet begynner det å spøke for vår connection i FRA. 35 minutter er ikke mye å gå på, når man skal dra Z til B i FRA... Og vi som har avtaler i morgen tidlig. Må si det har vært en tur med C momenter...
Klokken er 19:02 og vi har satt oss. Lufthansen har sikkert syntes synd på oss i og med at vi automatisk fått nødutgangseter, jeg er så heldig at raden foran ikke har A heller så her snakker man knyttnevetest bestått
Rimelig usannsynlig at vi kommer oss avgårde 19:10, pratet med crew og oppfattet at de regnet med bussgate, da blir det natt i Frankfurt med mindre det er forsinkelse på neste fly og.
800 EUR i kompensasjon (regner jeg med) dekker i det minste en del av de uforutsette utleggene ved turens start
Innlosjert på Steigenberger og fly klokka grusomttidlig i morgen. Vi stikker vel herfra rundt 05:20. Hotellet har shuttle som går 24/7. Lufthansen spanderte middagsbuffet. Ikke all verden, men greit nok. Full rapport følger i morgen, om møte med Helmut, Helga og et par til og deres gjøren og laden...