Roadking og frua stikker sørøst lokalt

Tråd i 'Reisebrev' startet av RoadKing, 26. sept 2019.

1. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,158
    Bonuspoeng:
    293
    Kan jeg tipse om at dere sjekker safen for lommebøker og mobiler før avreise fra Helga og Helmutland:p

RoadKing liker dette
  2. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,883
    Bonuspoeng:
    293
    Vi brukte ikke safen :p

3. Kristian

Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

Likes mottatt:
    38,489
    Bonuspoeng:
    293
    Jøss, her snakkar vi ikkje om ein direkte avslappande helgetur! Mykje som har gått rett vest, noko som blir heilt feil når ein skal søraustover... Sympati og lykkeønskingar overbringast herifrå :)

4. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,883
    Bonuspoeng:
    293
    Hjemreisen ja

Vi satt nå der på loungen, og jeg med mine apper kunne fortelle Fru Roadking at nei, der var ingen Lufthansen ved gate 1. Likevel, ville hun forlate den behagelige loungen, sånn for alle tilfelles skyld. Imidlertid, fortroppen skulle reise via VIE med OS, og de hadde avgang fra gate 2, og den maskinen hadde vi sett ankomme, så de kontrollerte visuelt at appene var korrekte :)

Omsider landet maskinen og vi kunne med selvsyn se at dette ble en kraftig forsinkelse, vi var ikke i luften før ca 50 minutter på overtid. Vel ombord så kunne vi som tidligere nevnt konstatere at Lufthansen hadde satt oss på nødutgang og kom der i prat med purser, som kunne fortelle at vi var forsinket, fordi de var kommet forsinket inn fra Lyon.

Dette hadde jeg forøvrig også sett i appen til Lufthansen, da det der er en fiffig detalj som at man kan spørre hvor flyet kommer fra. Genialt enkelt, jeg skulle ønsket med denne funksjonaliteten i SAS sin også. Det er dog den eneste greia i Lufthansen appen jeg syns er noe å skrive hjem om. Resten er sørgelige greier.

Earl, Kristian, Ombo and 3 others like this.
  5. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,883
    Bonuspoeng:
    293
    Purseren fortalte oss at det nok var fete odds på at vi kom til å få buss gate. Og det fikk han på en måte rett i. Vi stoppet ved normal gate kl 20:50, men istedenfor å bli sendt inn, så kom det busser, og det var jaggu passkontroll der ute på tarmacen!

Det viste seg å antagelig skyldes at vi hadde en stor gruppe passasjerer til CPH på flyet. Denne maskinen skulle også gå 21:10 og jeg spurte tynt om vi kunne få være med der, ettersom vi skulle til Oslo og det var gate like i nærheten. Men "Helga" sa "Aber nicht! Ordnung muss sein". kl 21 blank kjørte vi fra fly og passkontroll.

Earl, paron, Avixlo and 1 other person like this.
  6. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,883
    Bonuspoeng:
    293
    21:05 stopper bussen ved A gates for å slippe oss av, rett over gata er gate A07 og bussen til Oslo flyet. Dette kan jo kanskje gå tenker jeg. Fru Roadking spurte om vi ikke bare kunne løpe over til andre siden. Det tror jeg ikke er så lurt sa jeg.

Og det var nok lurt...

For inn i terminalen, så viser det seg at vi må gjennom nok en passkontroll, og ikke minst en sikkerhetskontroll... (jeg hater FRA nesten like mye som jeg hater CDG).

Sikkerhetskontrollen var riktignok tom, så vi kom raskt til scanner, men Ilse ved maskinen fant ut at Fru Roadking var såpass skummel og valgte å ta en tilfeldig sjekk på henne. Fru Roadking foreslo da at jeg bare skulle løpe til gate, og forsøke å holde igjen flyet. Genialt tenkte Roadking, og la i vei bortover, oppover, nedover, en u sving, og... Så var det passkontroll...

Denne gang hadde Roadking passene, men det hjalp jo da lite når fruen og må være med. Tilbake og hente/vente.

Earl, Kristian, Ombo and 4 others like this.
  7. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,883
    Bonuspoeng:
    293
    Fru Roadking var nå rimelig stresset på å rekke flyet og stormer inn default passasjen til passkontrollen, som er til "Alle pass" og ikke til automatene som vi ifra EU og EEC kan bruke. I "Alle pass" kom vi bak et par karer fra tvilsomme land og/eller tvilsomme papirer, så der stod vi og så på alle som gled gjennom automatene. På et punkt tenkte jeg på å gå labyrinten tilbake, men innså at gjorde vi det, så kunne vi jo være helt sikre på at det ble ledig her vi var.

Earl, Kristian, Ombo and 4 others like this.
  8. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,883
    Bonuspoeng:
    293
    Klokken var nå 21:12, vi løp og vi løp, oppover, sideveis, nedover, bortover, på skrått (nevnte jeg at jeg hater FRA?), ankom gaten, og der var det tomt. Dermed var det klart at det ble natt i Frankfurt.

Ut tilbake igjen til service senter, hvor Helmut kontrollerte at det faktisk var Lufthansens skyld at vi hadde mistet flyet og henviste oss deretter til innsjekkingsskranken ute på avreise.

Et nytt bidrag til marsjmerket og vi kom ut i den store avreisehallen. Med 14 (minst) skranker til høyre for økonomipassasjerer og det samme antall til venstre for Business, First og *A Gold. Vi gikk selvsagt til venstre, og da var jeg veldig glad for statusen, for til venstre var vel 12 av 14 bemannet og ingen kø, til høyre var 1 bemannet og et dusin i kø.

jgroneng, Earl, Kristian and 6 others like this.
  9. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,883
    Bonuspoeng:
    293
    Vi ble tildelt et rom på Steinberger (eller noe slikt), et hotell som har spesialisert seg på slike som oss. Der er alltid en stående buffet (har vært her før). Helt greit hotell og vi fikk noen timer på øyet før vi stod opp klokken 5 for å dra i loungen og spise frokost før vi stakk ut til flyet og reiser hjem. Herfra, gikk alt på skinner.

Skulle hatt et bilde her, men det var mørkt når vi kom, og mørkt når vi dro, så...

Earl, Kristian, paron and 3 others like this.
  10. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,883
    Bonuspoeng:
    293
    En ting jeg ikke har lagt merke til før, men Lufthansen er også blitt snål på serveringen. Ombord, bak gardinen så får man nå bare en energibar å spise, men fortsatt drikke som man ønsker. Så det strammes til der i gården også.

Summa summarum, det har vært litt av en helg. Noen lessons learned, skulle jo ikke tro at vi er seasoned travellers. Men, men.

Takk for følget til dere som har fulgt med. Kanskje har man lært noe, forhåpentlig har det vært en fornøyelse.

Avslutningsvis vil jeg nevne at vi selvsagt har søkt EU kompensasjon, undres på hvor mye vi må slåss for det, hvis det blir like vanskelig som å registrere claim, så er jeg ikke forhåpningsfull. For DET, var sannelig ikke enkelt. Det virket som det var et krav at man måtte være identifisert med Lufthansen for å få registrere en claim.

Jeg har et gammelt Miles'n More (MM) medlemsskap, men jeg bruker det i praksis ikke. Lufthansen er så jævla smart at de opererer med både brukernavn og passord for MM samt en Lufthansaid og pin kode. Det er imidlertid ikke så entydig når hva skal brukes. Det er dessuten idotisk kontroll av input data på formen som benyttes til å registrere claims. De skulle skamme seg.

Vel, vi får se hva som skjer.

jgroneng, Grooo, Earl and 8 others like this.
  11. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,506
    Bonuspoeng:
    293
    Kanskje dere bare skal reise til destinasjoner uten krav til pass?

12. Kalsnes

Kalsnes Medlem

Likes mottatt:
    686
    Bonuspoeng:
    93
    Herre for en tur... Jeg har selv en Claim på 800 euro ventende på 3 uken fra Lufthansa, så hold oss gjerne oppdatert på hvordan dette går.

13. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,883
    Bonuspoeng:
    293
    Kanskje en tanke det @Eddie47 , Bergen ;)?

Men nå har vi allerede bestilt motstykket til den her (Roadking og frua stikker sørøst globalt). Da skal undertegnede og den skjønne reise OSL - LHR - SIN - AKL - RAR - AIT og hjem igjen. Det *kan* jo bli spennende...

Nei da, seriøst, vi skal ta oss sammen før den turen :). Vi var jo skjønt enige nå om at det var bra vi *bare* skulle til OTP.

Så får jeg passe på når jeg reiser alene. Det er jo en stund til neste ingeniørtur, da vet jeg jo at jeg er i sikre hender :)

Kristian, Stuttfeiten and Eddie47 like this.
  14. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,883
    Bonuspoeng:
    293
    Går inn minneboka det her ja :)
    Skal si ifra hva jeg hører fra dem. Har iallefall fått bekreftet at de har mottatt claimen.
    Fant du også ut at du var nødt til å ha id med Lufthansa og/eller M&M for å få registrert sak?

15. CrotchRocket

CrotchRocket Fernweh...

Likes mottatt:
    8,847
    Bonuspoeng:
    183
    Slipper nok ikke såååå lett unna der
    330E79A4-5C2B-495F-964B-403B97D799A3.jpeg

jgroneng, RoadKing, Earl and 7 others like this.
  16. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,158
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har hatt høyere hvilepuls hele helgen, bare på grunn av dere:)
    Kan dere love å tape passene til brystkassen og legge inn 24 timer transfertid på alle flybytter? eller fly direkte OSL-AIT:D?

RoadKing, Ombo, sutenai and 1 other person like this.
  17. Kalsnes

Kalsnes Medlem

Likes mottatt:
    686
    Bonuspoeng:
    93
    Yes, er vel et standardsvar de sender ut:

Thank you for your email dated September 10, 2019.

Lufthansa would like to respond to your concerns as soon as possible. In order to do so, we require additional details, which were not included in your original correspondence. Thank you in advance for providing the following information under your reference number (Feedback ID 33359142) via protected transfer here: https://www.lufthansa.com/Feedback. If you prefer, you may also reply to this email using open data transfer.
    ● Address (street, city and country)
    ● Telephone number
    ● Miles & More customer number
    ● Flight number and date pertaining to your inquiry
    ● Attachments (please ensure sending the format .pdf, .jpg or .jpeg and that the size of the attachments does not exceed 500 KB)

Fant et gammelt M & M nummer jeg sendte, men skrev også at jeg hadde brukt EB nummer når jeg bestilte. Så får vi se hva de svarer

RoadKing liker dette
  18. cothom

cothom Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    561
    Bonuspoeng:
    93

RoadKing, Eddie47 and Ombo like this.
  19. Kristian

Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

Likes mottatt:
    38,489
    Bonuspoeng:
    293
    Kanskje vi må gå sammen her på IF og opprette en slags vergegruppe for herr og fru RoadKing som kan påse at dokumentasjon og annet til enhver tid er under kontroll? Dersom betalingen er børst og loungebesøk er det mange her inne som gjerne bistår!

Fra spøk til revolver: Velkommen hjem! Og lykke til på neste tur :)

RoadKing, Eddie47 and holmen like this.
  20. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,752
    Bonuspoeng:
    293
    Kanskje det går an å leie en oppbevaringsboks på OSL? Hvor man kan oppbevare pass og andre reiseeffekter. :)

Grooo, RoadKing and Ombo like this.

Del denne siden