Endringer i SAS, betyr at Roald får større ansvar for det sim har med kundene å gjøre. Man slår sammen salg og marked med kommersiell avdeling. http://e24.no/boers-og-finans/sas-a...-grepet-som-den-store-kundegeneralen/23292901
Dette ser jeg på som udelt positivt! Roald virker som en som får ting gjort og har kunden i fokus. Nå får han ansvar for seter, lounger, mat og hele sulamitten, det tror jeg blir en enhetlig og fokusert løsning.
Jeg synes det virker som et godt og nødvendig grep for å få et mer helhetlig blikk på denne delen av forretningene. De fleste her på bruket vil vel også stille seg svært positive til utvidelse av loungen på Gardermoen og nye mini-lounger på andre flyplasser i Norge.
Roald er på lik linje med Eurobonussjefen, Nils Lindhe ett skikkelig friskt pust med en helt ny tanktegang og ingen erfaring fra bransjen. Mye av den gamle, inngrodde kulturen av en gjeng som er helt tom for ideer er nå heldigvis (nesten) borte og erstattet med folk som har jobbet for amerikanske selskaper og er vant til stort press på seg til å levere. Er det noe SAS virkelig trenger er det en kulturendring der alle de (ap)buruglene som ikke skjønner poenget forsvinner ut av bolaget. Det øker sjansen til at SAS blir mye sterkere i fremtiden.
Det er bra, da kan kommersiell, marked og salg bli enig med seg selv... men Roald må huske å samordne alle ideene med den operasjonelle delen, så den faktiske kundeopplevelsen blir den samme som blir presentert!
Oh yes, i tillegg er jo brevet "skrevet" bare 3 dager etter jeg ble EBG også, så det går jo plutselig fort (?). I brevet var to tags, kort, smartpass, og den samme gamle oversikten over B, G og D. (Riktignok på dansk )
What? Fikk du alt i en pakke også? Nå står ikke verden til påske! Bra at ting går fremover. Håper trenden fortsetter.