Rock & Roll -- en forretningsreise i mach 2

Tråd i 'Reisebrev' startet av tommy777, 06. mai 2014.

  1. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    [​IMG]

    Det høres ofte veldig glamorøst ut. Champagne, Business Class, First Class, vel, kanskje ikke Wrap Class, men det å besøke en haug land på veldig kort tid høres fetere ut enn å sitte på ett kontor med dårlig Frielekaffe og to skiver brunost til lunch. Hjem til kjerring og unger, fiskebollekoking med videre.

    Inspirert av @Fnate Europatur, fant jeg ut at jeg skulle poste en liten beretning om min tur til Europa.

    Mandag 5. mai. Cinco de Mayo. Ikke noe Corona eller tequila her i gården, men heller dårlig søvn og opp kl 0500 for å få ferdig en haaaaaug med arbeide som alltid ligger der. Jeg visste at jeg ikke kom til å bli ferdig, men jeg fikk ihvertfall gjort ett passelig innhugg i stabelen som ligger der. Ett par telco med USA Today om ett prosjekt, en kar vedr. databaseprosjekt, ett par Freddies Sponsors, samtale med Freddies sin Sponsors Director, Bonusfeber utviklingssamtale og på slutten av dagen ett jobbintervju gjorde at det ble en del timer på telefon denne dagen. Kl 1600 sto min faste sjåfør Joe på utsiden. Jeg fikk skramla sammen det fruen hadde pakket, ryggsekken ble stappet med ipad, air og diverse før man stresset seg ut i bilen.

    Min kurdiske venn er en hyggelig kar og samtalen går greit. Damer, for lite å gjøre, dyr bensin etc er gjengående emner.

    Ikke noe trafikk denne eftan, noe som er litt uvanlig. Vi rullet inn på OHare halvannen time før flighten.

    Etter litt kaotisk innsjekk, tasset jeg mot C gate United Club for å få svart på en del eposter.

    Jeg hadde valgt United denne turen. Oppgradering med SWU var tilgjengelig begge veier, mens BA har sviktet meg ganske så kraftig med priser rundt 1800 dollar t-r i det siste. Det å ladde opp og avslutte med BA i WT+ var ikke aktuelt.

    United 952 ORD-MUC 6A, bakvendt. 767-300. BusinessFirst. Utsikten fra setet baklengs.

    [​IMG]

    Man tar ikke United for de kulinariske opplevelsene. Man tar dem heller ikke for god service eller god vin og sprit. Crown Royal, Dewars og annet tjafs er det de serverer. Vinlisten ser veldig bra ut, problemet er at de stort sett aldri har noe som helst av det de har listet. Bla. har de Nicolas Feuillatte og ett par andre OK Champerser på lista, men de ender opp å ha en billiggreie som smaker lodde.

    Denne gangen hadde de 18 viner på lista, men av det som var på lista, var det var kun en Malbec som var tilgjengelig. 2 røde og to hvite, 3 av dem sto ikke på lista. En Poilly Fume hadde de og den var god. Det ble en salat og en bit av ei høne de serverte. Jeg hadde spist på forhånd så jeg var klar for bingen.

    Strutna høne
    [​IMG]

    Du kan si hva du vil om Uniteds Businessete, dårlig er det ikke. Det er blandt de 3 beste setene over atlanteren. Padde flat, du kan ta opp armlenet og får dermed god plass. Vindussetet gir alltid best plass. Stor skjerm

    [​IMG]

    Tirsdag 6. mai

    Jeg sov meget godt og ble vekket med kaffe en time ut fra Munchen. Skremmende uthvilt og frisk. Lang kø til ramma siden dassene ligger bak og foran økonomi. Purseren ordnet opp og sendte folk bakover så man fikk strigla seg litt.

    Landet på rute i Munchen. Tasset til Senatorloungen og fikk meg en dusj. Lufthansa schparenprogrammen var i full effekt, heldigvis fantes det en bryter der man kunne flytte dusjen fra Eco til Normal

    [​IMG]

    Deretter en tur til Senator Cafe. Min favorittlounge i Munchen dersom man ikke er i F. De mekker kaffen for deg, Espresso, Cappuchino etc. Det er stille og de har gode sandwicher mv.

    Ett par telefonsamtaler og opprydning i innboksen er gjort. Til Oslo kl 1300 der man skal i møte kl 1630 på Plaza før turen atter en gang går ut til OSL etter middag med brodern og overnatting på Park Inn der.
     
    Last edited: 07. mai 2014
  2. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Ok, we serve you nothing class da. :p Dårlig sekt class. gammal muffin class. Take your pick. Og at business t-r Oslo til London ikke solgte til 11K t-r når BA tar fra 2200, skjønner jeg godt. Kaaaaaaanskje noe feil med prisene, ikke kundene da??
     
    Islending and Jørgen like this.
  3. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Endring i møteplanen som gjør at fredagen skal tilbringes i Stockholm istedetfor Oslo slik at man kan treffe Eurobonussjefen. To ekstra flighter lagt til. En i "fyllinnhvaduvilkalledetforclass" på morran med SAS fra Oslo, returen fra Stockholm var kun ledig i full fleks aka 2700 spenn en vei, så da ble det Norvisjn kl 1430 til 500 spenn istedetfor.
     
    GinTonic liker dette
  4. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Litt lett pretzels i Senatorloungen må til. Nyeste episode, # 21 av The Blacklist laster ned for harde livet. Det betyr fiin underholdning med SAS til Oslo.

    [​IMG]
     
  5. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Mulig det er pga min lokasjon for øyeblikket sør for ekvator, men bildene dine er oppned, mister :p

    Flott start forøvrig :)
     
    tommy777 liker dette
  6. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Ser det på iPad at noen er det. Kan ikke si at jeg så det på macen

    Oh well

    Ombord på SK4760, bak "gardina" på 8A. God plass til beina, men skal visst bli helt fullt.

    Helga ved gaten var kjempenazi og sendt all ikke priority bakover i køen. Sånn skal det være! Ser ut til at det er wrap på menyen, ja
     
  7. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Ja hyl ut om det er middag eller øl i Oslo-Lillestrøm-Gardermoen-området på tapeten!
     
  8. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Tøft program det der Tommy! Tenker det vil resultere i mye gøyal lesing fremover :D

    Ha en flott tur videre :cool:
     
  9. EB

    EB Forum Kaptein

    Innlegg:
    752
    Likes mottatt:
    434
    Bonuspoeng:
    63
    Beste kaffen/stemningen på MUC er i underetasjen hos Air Dolomiti:)
     
    tommy777 liker dette
  10. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Utrolig rart at 3 av bildene vises som opp ned på iPad, mens på Macbooken viser de alle rett vei. Andre som ser dette?

    Pakkfull SAS 737 til Oslo var så behagelig som en tur i en hvilken som helst 737 i low cost config. Masse østeuropeere ombord, min sidekamerat var fra Romania som skulle jobbe i Norge. Han var heldigvis en bitteliten kar som tok opp veldig liten plass.

    Vi kom oss avgårde sånn nogenlunde på rute og tok av på de høyre rullebanen.

    [​IMG]

    På cruise startet jeg å se på the Blacklist, men duppa av såpass ofte at jeg valgte å droppe det prosjektet

    Mor kom med en kopp kaffe som satt som ett skudd

    [​IMG]

    Ankom såvidt på rute og ble parkert på bussgate i regnet

    [​IMG]

    Bussen droppet oss av i ett Ryanairsk midlertidig skur som var veldig trangt og det tok lang tid å komme seg opp den smale trappen til terminalen

    [​IMG]

    Sånn er det med norsk prosjektledelse. Irionien er at OSL allerede er for liten når den nye delen åpner i 2017. Som forventet.

    Kom meg etterhvert igjennom kaoset og på Flytoget.

    Passerte Lillestrøm

    [​IMG]

    Som i følge flytogbladet er ett "knutepunkt med oppdrift" :p

    [​IMG]

    Rulla inn på rute til Oslo S og tasset bort til Plaza der møtet skulle avholdes. Ankom tidligere enn forventet, så da ble det en enkel espresso og en Farris til 91 kroner mens man ventet. Internet skulle de ha 70 kroner timen for. Sjekket litt eposter, så over ett databaseprosjekt som var avsluttet og signerte av det prosjektet som ferdig og møtet kom i gang. Etter litt over en time, var vi ferdig og min arbeidsdag var slutt.

    Stoppet innom La Baguette og to med meg en blings derfra. Hoppet så på Flytoget igjen og var på OSL kort tid etter. Park Inn var hotellet for natten, hadde glemt hvor langt det egentlig var å spasere bortover der i vårværet. En hyggelig trønderinne sjekket meg inn og tildelte meg ett av de største hjørnebusinessrommene eiendommen har. Veldig fornøyd. En telefon til fruen som hadde lunchpause. litt jobbing, besvaring av epost mv. før man gikk i koma rundt kl 2000. Våknet 4 og en halv time senere og er selvsagt lys våken. Ett par telefoner til en partner i LA, en utvikler i San Francisco og ett overblikk over noen oppgraderinger på diverse software som er planlagt ble gjennomført.

    Nå blir det ett nytt forsøk på på få sett den ferskeste Blacklist episoden i håp om å få sove igjen.
     
  11. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Oh, og en ting til. Har lenge forsøkt å få en sitdown med Sixt ledelsen i Munchen. I dag tok sekretæren til kongen av Sixt kontakt og ville sette opp møte. Fredag var selvsagt den eneste dagen han kunne...

    Så da blir det enda en endring på fredag. Plus billetten til Stockholm ble avbestilt med full refund, mens 500 kroners billetten med DY sikkert er tapt. Jeg reiser Zurich Oslo på torsdagskvelden, så hadde vært kjekt med ett 50 minuttershopp til Munchen og så videre til Oslo fredag? Det blir 868 Euro, takk. Siden SAS kun skulle ha 3200 OSL MUC t-r på fredag, ene veien i Plus, valgte jeg det.. Booket og hotell også ombooket for torsdag.
     
  12. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Onsdag 7. mai. Frokost på Park Inn Osl. Leverpostei, kaviar og lettmelk. Jeg er enkel sånn og gafler i meg det jeg kan av norske ting jeg ikke finner i USA.

    Sitter nå ved siden av en gjeng Norwegian crew som har en stille diskusjon om gårdagens SMS, streik osv. Flua på veggen så og si. De er ikke akkurat kjempehappy etter å ha fått en SMS fra ledelsen i går kveld. Noen fikk det, andre ikke. En ting er sikker, dårlig trekk av Kjos. De er forbanna og hvem kan klandre dem.

    Anyways.. Frokosten er god og for 1000 kroner og 10K club carlson kan jeg ikke klage på fasilitetene. Kikket litt på klokka og regnet ut at det er minst 15 timer til jeg kan legge nepa nedpå en pute. Oh, joy!

    Nå blir det ett siste forsøk på å få en time eller to på øyet. Har ikke fly før 1000, men skal treffe salgssjefen her for å se på ett konferanserom kl 0830.
     
    Islending liker dette
  13. EB

    EB Forum Kaptein

    Innlegg:
    752
    Likes mottatt:
    434
    Bonuspoeng:
    63
    Merkelig at Radisson Blu fortsatt krever betalt for internett på sine hoteller. Nordic Choice ønsker jo liv i sine lobbyen og tilbyr dette gratis (via fordelskortet sitt) til alle - enten du bor eller bare stikker innom.
     
    tommy777 liker dette
  14. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Vakker morgen med en plussgrad på OSL.

    [​IMG]

    For 7. gang på rad ble jeg utvalgt til morramassasje i sikkerhetskontrollen. En flott svensk dame ordnet opp.

    Igjennom raskt og måtte finne meg en deodorant siden min forsvant ett eller annet sted. Bruker en Clarins som koster 15 til 16 dollar. På Up the hineyman skulle de ha 209 kroner, eller 37 dollar for herligheten. Ikke rart nordmenn tar helt av når de reiser. Men dumme er de også. Jeg fant deodoranten min i Munchen i går, men hadde ikke tid å stå i kø. Der kostet den 14.50 Euro.

    [​IMG]

    Glanset litt på prisene i Up the hineyman. Nordmenn må handle ALLE andre steder enn på OSL. Priser på alt annet enn alkohol er 2 til 5 ganger dyrere. Men det ser ikke ut som noen sjekker... eller bryr seg

    [​IMG]

    Opp i loungen, ikke mange i business, men i gulloungen var det pakkfullt.

    Onwards to CPH i 16D takket være en hyggelig kar i Atlanta
     
    LN-MOW liker dette
  15. Ruby

    Ruby Super-veteran

    Innlegg:
    1,922
    Likes mottatt:
    6,660
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, mange bilder er opp ned, også på siste posten din, (å jeg bruker IPHONE)
     
  16. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Ser det på iPhone, men på macen er de rett vei. Lastet opp via photobucket.

    Merkelig
     
  17. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Opp ned på min iphone også!
     
  18. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Stor luksus fra Sk1455. Wifi som funker for første gang for meg på SAS short haul. Kaffen er varm og muffinsen er semi fersk!
     
    LN-MOW liker dette
  19. Bjørn Helge

    Bjørn Helge Senior Medlem

    Innlegg:
    823
    Likes mottatt:
    570
    Bonuspoeng:
    93
    Gleder meg til fortsettelsen. :)

    Rett vei på Windows-maskin med Chrome.
     
    tommy777 liker dette
  20. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    Herlig mann :) Go tur videre og "Rock on" !!! Go Hawks.... :D :D
     
    tommy777 liker dette

Del denne siden