Ser det ble litt i overkant kort i går, men skrev på telefonen da jeg satt på bussen, så kan utdype litt!
Hva angår mat er L'antica Pizzeria da Michele fantastisk. Det er fire år siden jeg var der sist, men da hadde de (kun) to typer pizzaer (Margherita og Marinara) - som var himmelske - og Peroni. Pizzaene kostet 5 euro (en fugl hvisket meg i øret at det er økt til 7 nå, men fortsatt et hakk eller to opp til de 239,- norske jeg måtte ut med på Bien Centro i Bergen sentrum i går), og det er svært populært blant de innfødte, så vil anbefale å stå klar når det åpner. De er heller ikke flaue over at Eat, pray, love med Julia Roberts ble spilt inn der, så det henger flere postere fra den filmen inne der.
Det er en del "røffe" strøk i Napoli som "alle" blir frarådet mot, og da især Scampi og Forcella. Men holder man seg unna disse to er man ganske safe. Jeg ble anbefalt Vomero-strøket og det svarte til forventningene. Det er også nære Napolis fotballstadion som du kanskje også skal besøke (arrester meg gjerne, men har vel registrert fotballinteressen din.) Kan bekrefte at Maradona fortsatt er stor der.
God tur!
Vis alt...