Plutselig er dagen her. Det er en liten evighet siden jeg fikk det for meg at Cape Town må man besøke, og med Ethiopian business må man fly. På det tidspunktet trodde jeg at man fortsatt måtte fly for å opprettholde status.... Dette resulterte i ruten OSL - DUB - ARN - ADD - CPT. Heldigvis via FRA på returen. Jaja, får i det minste god tid til å lese meg opp på reisemålet. Godt plassert i gullstua nå, snart boarding til Dublin. To be continued.
Ikke tilgang på lounge i DUB. Gjør det beste ut av situasjonen. Turen over Nordsjøen gikk meget bra. Ifølge SAS-bladet er solo-reising en hot trend for 2019 - endelig er jeg også trendy
Lounge i dub er uansett triste saker. Baren med uteservering er mye bedre God tur videre og nyt ego-tur. Det er undervurdert
Fullt fly til ARN. Masing om å sjekke inn håndbagasje. Det bryr vi oss lite om på 2F. Nå trenger jeg en øl.
Fin start og kul rute via her og der. Som vi alle vet er beste rute normalt via her og der der Å ta en tur på egenhånd er absolutt en fin reise. God tur
God tur! Cape Town er kult! Velg gjerne «Full Image» i stede for «Thumbnail» når du legger ut bilder!
God tur! Har ennå ikke kommet meg til Cape Town, så her skal jeg følge med! Hvorfor flyr du via DUB, egentlig?
Noe forsinket inn til ARN, men gjør ingenting når bare 4 av 12 seter i Pluss var tatt. Resten av flyet var stappfullt. Fikk forresten tatt en dusj her i gullstua på ARN. Føler meg som et nytt menneske - til tross for samme antrekk. Prøver å begrense meg i loungen (hva angår mat) siden det er 3 timer før vi fyker til Addis Ababa.
Jeg kan ikke på stående fot huske hvorfor utreisen ble fra akkurat Dublin. Noe som førte til at jeg brukte 8 timer på å reise fra OSL til ARN.... Det er over et halvt år siden jeg bestilte. Sannsynligvis var det et minste felles multiplum mellom datoer, pris og booking klasse. Nå som jeg ikke er så avhengig av poengene for å beholde gull hadde jeg nok forsøkt på en strakere kurs. Stod faktisk et fly fra Ethiopian i Dublin, mulig de flyr direkte til ADD også. Uansett veldig fint og rolig (norsk betydning) her i gullstua. Ekstra bonus med dusj
Forresten, ordrett fra Wikitravel: "Cape Town is less safe than you will be led to believe". Jeg må på jobb 4. januar. Selvfølgelig skal jeg ikke vase rundt i townships, og heller ikke gå alene om kveldene. Men er det virkelig så farlig å være en turist som gjør standard turistgreier?
Har bodd 6 år i Sør-Afrika og var i Cape Town i august. Ja, det er mye kriminalitet og det er farlige områder men landet er avhengig av turister så i turistområdene er det mye sikkerhet. På Waterfront, Sea Point og Long Street området kan du ferdes trygt om kvelden, samt Table Mountain, Cape Point osv på dagtid. Men ville ikke ha gått rundt om kvelden i ett område du ikke kjenner. Uber funker kjempebra og er bedre enn vanlige taxier. Du har sikker lest om must-sees men kan komme med noen restaurant tips hvis det er ønskelig. Ellers så er det en av mine favorittsteder i verden. Fantastisk klima, natur, restauranter og veldig billig (for nordmenn).
Omsider på plass i flyet. Business ser ikke helt stappfull ut...foreløpig. Ikke like intimt med 2+2+2 heller. Rask servering av bobler. Satser på god mat og kanskje litt film før søvn.