Det blei selvfølgelig enda en. Ingen kan selge som amerikanerne. Nå gjelder det bare å huske veien ut av Ghiradelli Square og så holde seg på Beach Street til hotellet og trygghet
Så ble det bergensvær på denne vestkysten også. Spiste lunsj på en italiensk-ish restaurant. Gikk deretter mot marinaen, og prøver nå å tørke buksebeina på den tyskinspirerte Radhaus. Her har de et stort utvalg av schnapps, men må finne veien hjem også
Hjemmelaget glühwein og masse tysk øl på fat. Jeg anbefaler Radhaus neste gang du er ved marinaen. Veldig bra bartender også. Ingen kan service som amerkanerne.
Det stemmer det . Har bare smakt lokal øl i chicago og Portland på vestkysten i USA og der var det virkelig masse bra god saker . God tur videre og bare send flere bilder. Bra trip report så langt .
Noen flere bilder fra området ved Fort Mason i regn. Middag ble kjøpt på Michaelis Food Store. College football på TVen.
+1 på Radhaus. Var der sommeren for 2 ish år siden og likte meg så godt at jeg vil tilbake om det passer seg sånn.
God ettermiddag fra SF. Har sjekket ut av det første hotellet og brukt dagen på å spasere til Presidio og Pacific Heights. Det er noen seriøse eiendommer i dette området. Trapper har de også. Lunsj nettopp inntatt på Perry's on Union. Mitt neste hotell er i gangavstand så det er snart på tide å hente bagasje og spasere mens det enda er dagslys
Noen flere bilder fra i dag. Har sjekket inn på Stanford Court San Francisco som er noen hakk over det første hotellet. Utsikten er veldig bra, men lydnivånet fra trikk og biler trekker ned. Jeg fikk faktisk en drikkebong siden jeg er gullmedlem på hotels.com, noe jeg aldri har fått tidligere.
Flaks at Chinatown er rett ved for nå er bergensværet tilbake. Spiste lunsj på et ikke så turistifisert sted og ble påminnet på hvor elendig jeg er med spisepinner. Nå sipper jeg på en negronivariant på Vesuvio Cafe og forsøker å fremstå som en kul og alternativ type
I grenselandet mellom Chinatown og North Beach er det flere puber av den gamle skolen. Jeg er på Mr Bing's nå. Musikken er topp og ute regner det. Best å holde seg innendørs og nippe til Old Fashioned.
Pit stop på Café de la Presse før handling av kveldsmat. Det regner hunder og kaniner denne ettermiddagen.
God ettermiddag fra SF. Finværet er tilbake. Har brukt dagen på å spasere i Nob Hill og Pacific Heights. Det er virkelig noen flotte nabolag i disse områdene. Akkurat nå tar jeg et par glass sherry to kvartal sør for California Street og plutselig er det merkbart flere uheldige sjeler i gatebildet. Tenker vi tar Tenderloin ved en annen anledning.
Tar det en rolig siste kveld på rommet med football på TVen. Har ordnet et par timer sen utsjekk også for i morgen. Jeg hadde 4A i morgen, men siden det ser ut til å bli bra belegg byttet jeg til 2H. Noen spørsmål: Hvilken Star Alliance lounge er best på SFO? Jeg har ett klipp igjen for lounge key. Alternativene er China Airlines og Golden Gate Lounge. Tanker?
United Polaris går nok det meste anna på flyplassen ein høg gang. Dei har framifrå utval av øl, god champagne, buffet og ala carte. Det er som @holmen skriv rett inn til høgre etter tryggleikskontrollen. Då eg var der i mai '22 var det berre ein kort spasertur til gaten SAS nytta. Kos deg!
Drøyer de siste timene i byen med fish and chips og irsk øl. Planlegger å ta BART til flyplassen. Det ser ut som nesten full kabin så var nok smart å velge 2H. Ser at klokka nærmer seg midnatt i gamlelandet så godt nytt år til alle