Routing til Den dominikanske republikk - med barn

Tråd i 'Reisemål' startet av Angie, 03. mai 2018.

1. Angie

Angie Medlem

Likes mottatt:
    548
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har holdt på i evigheter med å finne en bra routing til Den dominikanske republikk, som blir vår sommerferie (9-25 juli). Hadde lenge planlagt en stopp i Miami begge veier for å forlenge ferien, men det støttet ikke min bedre halvdel. Deretter har vi innsett at reisen blir mindre smertefri om vi unngår mellomlanding i USA pga immigration og visum etc etc.

Barna er 6 og 8 år gamle og har ikke vært lenger syd en Gran Canaria. Derfor forsøker vi å gjøre reisen så kort som mulig.
    Har til nå snust meg inn på Air France. Altså OSL - CDG - PUJ begge veier.
    Minuset med denne routingen er at flyet fra Paris går kl 12.30-ish og vi lander da ca ved 21-tiden, norsk tid, men 15 i lokal tid. Dagen vil nok da være over for vår del, tviler på at unga (med foreldre) vil sove på flyet.

Så nå lurer jeg på om dere som er mer bereist har gode tips til routing?
    Har nettopp startet ny opptjeningsperiode, men klart å miste EB-statusen jeg hadde (i den grad den kan kalles det). Har en CT liggende, men den blir brukt til høsten på en annen tur.
    Så nå er vi mer intr. i en god routing for å ha en god start og slutt på ferien fremfor å prioritere poeng sanking.

Alle tips er velkomne :)

Eddie47 liker dette
  2. Chrisbgg

Chrisbgg Veteran

Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Air France er vell et av de bedre alternativ for å få til en one stop tir OSL-PUJ..

Ellers flyr Thomas Cook fra CPH og ARN, samt et par andre Charters..

Full liste her:
    https://en.wikipedia.org/wiki/Punta_Cana_International_Airport

Jeg tror nok via CDG er mest hensiktsmessig.. om dere ikke skal sove på flyet, så blir det en lang reise, egentlig uansett når man drar, så kanskje bedre å komme frem kl 15, komme seg på hotellet, dukkert, og tidlig kveld..

Jetleg får man uansett, om man ikke kan drikke seg stupings ;)

Lykke til med turen!

C

Angie and Eddie47 like this.
  3. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    878,051
    Bonuspoeng:
    293
    Air France er bra, der får du champagne i alle tre klasser ..

Forøvrig er Premium Economy hos Air France en av de bedre (kanskje den beste) jeg har reist med ...

4. Angie

Angie Medlem

Likes mottatt:
    548
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for tips. Da holder vi oss til Air France planen. Jeg håper i det lengste at vi alle får sove litt på flyet og håpet på at en natt-flyvning ville hjelpe til det positive. Hotellet er bestilt og vi blir hentet med privat sjåfør ved ankomst. Nedtelling kan snart starte :)

5. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,634
    Bonuspoeng:
    293
    Air Canada via CPH kunne vel kanskje også fungert?

6. Angie

Angie Medlem

Likes mottatt:
    548
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for innspill, tror nesten vi må oppgradere til Premium. Har ikke flydd long haul med Air France siden turen til Mauritius i 2007. Men må innrømme at jeg ikke husker så veldig mye fra selve flyturen :oops:

Eddie47 and RoadKing like this.
  7. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    878,051
    Bonuspoeng:
    293
    Enig med @Are, vi hadde veldig bra flygninger med Air Canada i PE til CUN via Toronto .... PE hos Air Canada har tre -3- rader! 2-3-2 .... beste sete er 14!
    Siste strekket er da med Air Canada Rouge i deres biz/PE klasse .... veldig bra! Pass bare på og ikke sitte på rad 1

8. Angie

Angie Medlem

Likes mottatt:
    548
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for tips!
    Er så lei av å jakte på flybilletter i lang tid, så tidligere i dag endte vi opp med å bestille Premium Economy med Air France.
    Vi får ha Air Canada til gode til neste tur :)

chrisbu and Eddie47 like this.
  9. tommy777

tommy777 Founder

Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Da jeg jobbet der nede reiste jeg via Miami. Du har BA, LH og mange andre som kan fikse det. Nonstop er bare charter.

10. sunshine

sunshine Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,789
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har 3 turer til Punta Cana på samvittigheten, skal en tur over nå i juli. Men de routingene vi har brukt har vært ganske greie, dog er et par av dem uten bruk av allianser (da ID avtalene gjennom jobben ikke gir poeng på reise).

Men har flydd Osl-Ewr-Puj med en SK/UA kombo. Ganske kjapp rute, men ulempe at man kommer fram på kvelden. De andre gangene har det blitt Osl-fra-Puj med Lh/de (Condor) kombo. Fordelen her er at man er framme kl 16 i Punta Cana sånn at man har litt av første kvelden igjen.

Er jo flere muligheter via Europa, men det er en del charter eller lignende, type Edelweiss fra Zürich, eurowings fra Düsseldorf eller München (disse er også framme på kvelden, type 2050-2130).

Men AF skal vel være en del bedre enn charter-aktig selskap som Condor/edelweiss/eurowings. Så selv på den ruta for årets tur, men hadde ett vennepar som gjerne ville være med på turen så enn så lenge blir det Condor.

11. Lnbre

Lnbre Senior Medlem

Likes mottatt:
    6,028
    Bonuspoeng:
    163
    Ja, vi dro med Air Canada til Punta Cana med barna da de var ca 8 år. Det var uproblematisk. Reiste via Frankfurt og Montreal vestover, via Toronto på returen.

12. mariusbb

mariusbb Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,057
    Bonuspoeng:
    93
    Har KLM sluttet å fly dit? Mente jeg fløy med dem til Dominikanske republikk for 10-15 år siden:)

Del denne siden