Royal Jordanian er i OW. I vinter hadde de et salg Athen til Kuala Lumpur t\r. RJ A320/E190 ATH-AMM. RJ AMM-BKK med 787 med 2-2-2 og Malaysian 737 BKK-KUL. En fin TP-run og jeg hadde ikke fløyet RJ før. Så tikket det inn schedule change hvor AMM-BKK var kansellert og jeg var flyttet to dager. På returen ble BKK-AMM endret så jeg ankom AMM fra BKK etter at flyet gikk til ATH. Kundeservice svarer raskt og er hyggelige. Men de har et system hvor de kan søke opp og foreslå endringer og så må de godkjennes av back office. Første damen foreslo ombooking til Saudia via Jeddah, men ringte aldri tilbake etter å ha sjekket med back office. Andre mannen foreslo Malaysian via DOH med helt håpløse flytider på vei hjem. Qatar var utelukket. Tredje mann mente løsningen var å få refundert billetten. Fjerde damen kom opp med Malaysian bort via DOH og Qatar tilbake. Hun skulle sjekke med back office og så kunne jeg ringe tilbake etter en time. Ringte tilbake og traff dame som nummer fem. Ruten var godkjent av back office. Hvis jeg godkjente den, så ville de billettere den. Og sende meg e-post. Ikke fått noen e-post, men ser ruten og kan velge seter. Ikke den mest effektive kundeservicen, og agentrullett er tydeligvis tingen. Men den opprinnelige billetten jeg kjøpte var på et skikkelig salg, og nå får jeg langstrekkene med Malaysians nye A350 med eget vindussete ganske likt SAS sitt partallsete bort, Qsuite tilbake og Al Mourjan tilgang i DOHA, og 4 kortstrekk med RJ, så de ordnet egentlig opp på en bedre måte enn opprinnelig flighter. Eneste er at det blir en kort natt på AMM på vei hjem. Noen som har erfaring med å bli over natten i RJ sin lounge på AMM, hvordan flyplasshotellet er eller om det lønner seg å dra inn til et hotel i retning byen?
Null egen erfaring, .men det jeg har sett på Youtube var ikke spesielt imponerede - altså RJ sitt eget transithotell.
Spurte kundeservice og de sa at RJ ikke hadde noe sånt tilbud, så trodde jeg måtte ordne det selv inkludert visa, men ser nå på nettsidene at de har det og at det er innenfor et gjerde så man ikke trenger visa. Reviewene er imidlertid ikke overstrømmende om å faktisk få et rom og standarden, men virker helt greit for noen timer horisontalt.
Var i Jordan i juni, og fikk en del tid i loungen grunnet forsinket TK-flight takket være situasjonen i Israel. Ville ikke brukt natten der, var kun en slags åpen løsning en etasje opp fra resten av terminalen. En slags hems. God mat, da, som i resten av Jordan. Kan dessverre ikke hjelpe mtp flyplasshotell.