RTW ex-CAI via IG - mulig å booke?

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av morradi, 15. aug 2018.

Tags:
  1. morradi

    morradi Senior Medlem

    Innlegg:
    510
    Likes mottatt:
    660
    Bonuspoeng:
    93
    I mange år har CAI vært et gunstig startpunkt for RTW, men generelt sett er det ikke like attraktivt nå som det en gang var. I et søk på Expertflyer dukket like fullt følgende opp:

    upload_2018-8-15_12-59-40.png

    Dette er langt under vanlig prising, men jeg er litt i stuss om dette (1) lar seg booke og (2) hvordan jeg går frem for å få det til.

    IG er koden for Air Italy (tidligere Meridiana). De er deleid av QR, bruker Avios i fordelsprogrammet sitt, men de er ikke med i Oneworld og jeg har ikke sett noe til at det ligger på trappene at de skal bli med i Oneworld Connect heller. Allikevel er dette en Oneworld RTW fare og til denne prisen kan jeg godt slenge meg ned til Cairo for å begynne der, men det var dette med å booke den, da...

    Denne fare'n er en Global explorer på inntil 34000 miles. I henhold til hva Oneworld har publisert her (side 7) skal det være OK med billetter på IG-stock. Dette frister voldsomt...

    Vet noen av dere om dette er mulig å booke? Generelt i Oneworld kan man jo maile eller ringe inn (og håpe på kompetent person i andre enden), men går det faktisk an via IG? I tillegg sier RTW-planleggeren på oneworld.com at det ikke er mulig å begynne i CAI - kan dette unngås ved å booke via IG?

    Edit: Lagt til mer informasjon
     
    Last edited: 15. aug 2018

Del denne siden