God morgen fra solfylte Seoul. Endelig har Østlandsværet tatt oss igjen her borte. Det er kaldt, men sol. I dag skal det bli over 12 grader. Dagen skal derfor brukes til utendørs sightseeing, i motsetning til gårsdagens shoppingbonanza. Selv om det regnet hunder og katter (For en Østlending), fristet vi oss ut uten regntøy. Vi løp til nærmeste metro-inngang, og deretter var vi nesten ikke utendørs før vi tok samme sprint en del timer senere. Kjørte metro rundt omkring, innom et par kjøpesentre, kikket på skøytebanen på Lotte World, og koste oss med å se på folk. Kona fikk tak i det hun lette etter, og jeg fikk omsetning på Amex'en. Det ble lunsj med godkjenning av dekkmannen også. Lurte på hva som sto på de andre røde skiltene, og jeg ble ikke skuffet over oversettelsen. Ha en fin en!
God morgen fra nordvest hvor jeg er tilbake på kontoret for siste innspurt før påsken. Litt sliten etter all småfartingen i helgen og jeg hadde selvsagt ikke vett til å gå å legge meg tidlig i går etter jeg kom hjem. Da jeg har vært på reise har det blitt minimalt med shopping av dagligvarer så i dag må jeg få gjort dette før påsken setter inn, selv uten Trippel T. Ha en fin en!
God morgen fra Numedal. Her er det fortsatt godvær, norsk på alle skilt, og maten lager vi sjøl. Konsekvensen er selvfølgelig lite omsetning på Amex. Men vi kan gå tur i småkupert fjellterreng. Slik ser det ut i ca 900 meters høyde: Ha en fin tirsdag i innland og utland!
God morgon frå trønderske fjordstrøk! Her blir det ei vekes tid med late dagar på hytta med programmet og planverket fylt med ingenting. Det oppstår nok plutseleg akutt viktige gjeremål som boklesing, terrassesitting, rusletur, kikkertmysing og godterijakt. Måtte alle få ein fin-fin tysdag i den stille veka
God morgen fra hjemmekontoret. Ser at det tynnes ut med kollegaer som er pålogget nå, regner dermed ikke med å bli forstyrret med så mye faglig i dag. Har vel ikke tenkt til å starte så mange store nye prosjekter selv, heller, men noe rydding av backlog får man vel gjort. Innimellom påskesjokolader, lunch, joggetur og et par-tre kaffekopper til. Ligger altså an til en helt ok arbeidsdag. Ha en topp tirsdag, med eller uten velsignelse fra Bob.
God morgen fra Cape Town. Barberte 5 minutter av forrige tur opp Lion’s Head og tok den nå på 33 minutter, inklusive noen minutters hyggelig passiar med en eldre mann (70+) på vei opp. Han gikk her hver tirsdag, Table Mountain hver fredag og jobbet som frivillig «park ranger», for som han sa, «you can’t just sit at home and wait to die». Kom på toppen et minutt før solen akkurat viste seg over fjellene, og fikk se første direkte blikket på solen. Superstemning! Nå venter stranden om ikke lenge. Snakkes bloggen, ha en nydelig dag!
God morgen fra Oslo. Her jobbes det opp mot land med unorsk tilnærming til påske, så er klar for nytt maraton på teams. Heldigvis kaffe i koppen og fyr i peisen så da er det bare å stå på
Morn fra vest! Litt tung i hodet etter å ha gamet til kl2 i natt. De som designer spill vet hva de gjør, og med «skal bare først» så ryker timene fort. Da er det greit med ettermiddagsvakt. Men først kaffe! Og for de som trenger inspirasjon, så er det flere dager vi feirer idag: National Scrabble Day, Newport Wales Marathon, National Peach Cobbler Day, National Thomas Jefferson Day, National Make Lunch Count Day og National Scrabble Day!
God kveld frå Telemark, feirar endt foredrag og nesten påskeferie med denne, sabla god anbefalast. Om det er i lykkerus av ferdig foredrag eller om den faktisk er god kan eg ikkje garantere. Sjølv ein har holdt nokre foredrag, så er det alltid nerver. Men fekk skryt og mange gode spørsmål så får vel tru det gjekk bra. Kan jau kanskje bli inntektskilde etterkvart.
Før det blir onsdag i Norge så får jeg skrive litt her. Hei fra Guadalajara, planen min var egentlig å reise ut til Guachimontones med min meksikanske venninne, men det har blitt utsatt. Kom noe i veien for henne. Men det skal ikke jeg sørge over så da ble det skrive litt på reisebrevet så stikke ut for postkort kjøp og se litt av Guadalajara. På egenhånd. Jeg ble intervjuet av noen elever her i Guadalajara om sport. Og jeg er jo ikke akkurat sportsinteressert men jeg svarte så bra jeg kunne. Akkurat nå er jeg tilbake på hotellet. Blir å skrive mer på reisebrevet også får jeg se hva jeg gjør senere i dag. Ha en god natt Norge.