Hei! Da har @shyneno og jeg vært ute å reist i hele 2 døgn og 13 timer til Cape Town. Nå har @gregas85 som reiste par dager før oss og beskrevet opplevelsen ganske godt i en annen tråd, vi er stort sett ganske enig, Ethiopian Airlines Busniess Class er jeg ikke imponert over, og det er menneskene det er problemet med her (kommer nærmere innpå det senere under bildene), men til denne errorfare prisen vi betalt var det akseptabelt. OSL > ARN ET715 Utreise kl. 1945, perfekt utreisetidpunkt for min etter jobb. Ombord fikk man velkomstdrink og det var det, ingen annen servering, i Ethiopian Airlines bryr de seg ikke om du hadde sikkerhetbelte på under takeoff, du kan også ligge med fotstøtte oppe, mobiltelefon ingen problem, they couldn't care less! Etter å ha sittet og holdt på fryse ihjel i flyet på ARN i omtrent litt over en time (de åpnet dørene på begge sider for maks gjennomtrekk, ene for å fylle på passasjer andre for å fylle på med mat etc.), er vi endelig på vei Addis Ababa. Og som @gregas85 også påpekte var det så og si ingenting som skilte mellom busniess og økonomi, crewet bydde seg heller ikke, folk kom og gikk, økonomi passasjer kom å brukte WC i Biz etc. Forretten var salat, røks laks og reker, helt greit. Smakløs kylling med tørr ris, brokoli og en altfor liten dasj med karrisaus... Ost med vaffel... Sitronterte og Ethiopisk kaffe, det var godt! Sov ikke så godt dessverre, etter en time med søvn våknet jeg av en blennende lys som skinte gjennom øyebindet jeg hadde på meg, viste seg noen hadde slått på arbeidslys på gangen rett bak meg som skinte rett i fleisen på meg! Jeg ringte etter flyvertinene i rundt 20 minutter, uten at noen gadd å komme, så jeg gikk ut på gangen og fant knappen "worklight" og slo den av selv, de neste 4 timene var jeg lys våken! Frokost før lander i Addis Ababa. Etter landing ble vi hentet av busser. Egen buss for busniess passasjerer. Fant Cloud Nine Lounge som noen her anbefalte, den er helt OK den. Egen Gold Track, den er også litt merkelig opplevelse, du måtte ta av deg alt, klokker, belter, sko etc. men han/hun som skulle følge med i røngen på ting som blir kjørt gjennom, så jo ikke på skjermen engang!! ET847 kl. 0837 Addis Ababa - Cape Town Det kom ikke så godt fram på bildet, men det lå vann i tallerken som laksen svømte i... Så skulle jeg prøve Ethiopisk mat, en dasj det og en dasj datt! Jeg tror det var kylling, biff og div. grønnsaker, jeg syns alt var ganske godt, bortsett fra det teppet under som var lagd av surmelk eller noe, den... sleit jeg med... Så skulle jeg ha biff, men fikk noen som egentlig er kjøttkaker med ris og potetstappe. Forsettes...
Takk for detaljert rapport. Kan virke som det er like greit å fylle godt opp med gulasjsuppe i loungen før avgang. Virker som vi kan konkludere med at det ikke er et førsteklasses businessprodukt vi får oppleve, men til prisen overlever vi nok.
Ankomst til "Mother City" kl. 1412 Hoppet i en UBER og vi er overnattingstedet på 25 minutter! "Once in Cape Town" Helt OK sted, rent og pent, veldig hipt og ungt. Jeg og @shyneno hadde booket hvert vårt dobbelrom, kostet rundt 600,- Med begrenset tid i tankene hadde vi lest at om man bare skulle se et sted i Cape Town så var det Table mountain, så da ble det Table mountain! Utsikten oppover var helt fantastisk! Lions head Vi var vel der opp i godt over 4-5 timer, plutselig ble det mørkt veldig veldig fort! Litt kø på vei ned med taubanen... Kom tilbake på "Once in Cape town", meningen var vi skulle ut og spise middag eller bestille UBER Eats... tror vi begge sloknet.
Ser ut som det beste på denne turen var prisen og reisemålet ( samt opptjening men det sorterer under pris).....
Takk for innholdsrike bilder! Table Mountain ser fabelaktig ut, og skal definitivt forseres (dog til fots, dersom været tillater det). Var dere på Lion's Head også?
Husker når jeg kom opp på Table Mountain i 1995 at det begynte å snø da, når vi da gikk for å få oss noe drikke så sa bartenderen at vi var heldige som fikk sett snø. Han tok det tilbake når jeg sa hvor vi kom fra Det kom ikke mye snø, så vidt det la seg på bakken.
Jeg synes det ser ut som at prisen jeg har betalt for BKK-YYZ-BKK er helt riktig. Det er ingen grunn til å mene at "jeg burde ha forstått at det var en alt for lav pris". /koffert.
Var dere med på flyet hjem i dag? Jeg for min del var 3 døgn i Cape Town og fikk sett litt mer og ikke minst vinsmaking i Stellebosch anbefales.
Har sett enkelte Biz-seter med slik konfigurasjon. Setene er nå så sin sak, jeg har en mistanke om at det kan bli ganske forstyrrende når to typer underholdning spilles på to store skjermer rett oppi hverandre....?
Fikk lit tid dagen etter å se Cape Town, 3 timer er jo hav av tid!! Waterfront Toast med egg, bacon, ost og kyllinglever!!! Nammm!! Bidvest Premier Lounge CPT, flott lounge, stille og rolig med god plass. Godt utvalg med mat og drikke! ET846 kl. 15:10 (24 min. forsinket) Fortsettes...
Tja... litt beef jerky anyone? ET714 kl. 2349 til ARN/OSL Laksen så og smakte mye bedre på denne flighten! Men raviolien derimot, Fjordland er bedre enn dette... "kakelakk" formet sjokoladekake... Dette var det, deilig med samme tidssone, vi landet kl. 0905, jeg dro rett på jobb!! Turer hvor jeg kan reise etter jobb på fredag og komme rett på jobb mandag digger jeg! Da har vi prøvd Ethiopian Airline! Med mindre det er feilprising og jeg trengte poeng igjen, så betaler jeg heller gladelig 3 dobbelt neste gang hos annen flyselskap, men til 5600,- var denne turen helt OK.
Så langt høres oppsummeringen ut som at Ethiopian er et alternativ når prisen er god, men ellers ikke?
Jeg har aldri prøvd Ethiad, så hadde vært morsomt å prøvd de en gang, da passer det best i en periode hvor jeg ikke trenger EB poeng som nå... men sliter litt med å nok fridager.