Ser at mange norske medier nå melder at avtalen mellom Ryanair og Norwegian er klar. Ryanair skal fly inn reisende til Norwegian sine interkontinentale baser som Norwegian så tar videre med Dreamliner ut i den store verden... Blir spennende å se hvordan dette skal funke. http://www.dagbladet.no/nyheter/rya...rwegian-sier-de-ikke-har-noe-a-melde/66632281 http://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-...teknikaliteter-gjenstaar-for-Norwegian-avtale
Sier igjen at jeg tror dette er en bedre business for Norwegian enn for Ryanair. Dette antyder i alle fall at Ryanair ikke har planer om å utvide utenfor Europa og det er gull for Norwegian. Når de i tillegg kan vise Ryanairkundene en mye bedre flyopplevelse for nesten samme beløpet så kan Ryanair plutselig tape på det om passasjerene velger hele reisen med Norwegian istedenfor bare langdistansen. Jeg vet i alle fall hva jeg ville valgt om det stod mellom de to..
Og så skal de ha IT-systemene til å henge i hop. Ryanair kjører vel noe hjemmespikka-saker? Eller bruker de Amadeus bak de også?
Tror de selv står for IT-systemene, har sett at de selv står for rekruttering av utviklere til både systemene som du ser og det som kjører bakom. Samtidig mener jeg å ha lest at de tilbake i 2014 integrerte systemene med Amadeus, for å la reisebyråene kunne booke forretningskundene inn i Business Plus. Oppsummert, Ryanair kjører ikke Amadeus, men de har samtidig koblet opp sitt ystem opp mot deres.
Tviler sterkt. NAS har vel tidligere vært ganske firm på at de vil stå på egne ben og ikke selge. Dette året vil vel også være en betydelig økning i volum med en haug nye fly. Blir uansett spennende år for Norwegian!
Enig i at det blir spennende å følge Norwegian. Hva gjelder å stå på egne ben... Alt kan kjøpes, det er bare snakk om riktig pris. Jeg formoder Ryanair er økonomisk sterkere enn Norwegian?
Sist jeg sjekket var Norwegian notert, så fullt mulig å kjøpe selskapet. Om Ryanair har råd er et helt annet spørsmål.. Jeg er spent på hvordan et slikt samarbeid vil fungere i praksis. Det blir spennende å følge!