Ryanair - var ikke så ille..

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Spurs, 02. mai 2017.

1. Spurs

Spurs Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    231
    Bonuspoeng:
    43
    Fikk for første gang på lenge testet Ryanair igjen. Etter tur i London passet det bedre med både pris og tid å bruke de.

Bagasje innsjekk gikk raskt og effektivt på en maskin som veide kofferten. Vekten greit innenfor, så null stress. Boardingkort på appen.

Stanstead flyplassen var også bedre enn tidligere synes nå jeg, funket fint der også, men litt "langt" å gå til gate, men sto jo angitt på tavlene. Priority ombordstigning gikk fint, til reservert plass.

Salg av mat og drikke, taxfree og lodd ombord. Greit nok.

Det koster jo litt å legge til det man vil ha inn av ekstra, men det var ganske uproblematisk å se hva det kostet.

Ser også på nettsidene at de har noe reward program av noe slag..

Alt i alt synes jeg ikke dette var håpløst på en to timers tur. Positivt overrasket jeg.

Hvordan de som jobber der har det i forhold til andre flyselskaper vet jeg ikke helt...

Stuttfeiten, DanH, milehigh and 7 others like this.
  2. kalleballer

kalleballer Medlem

Likes mottatt:
    213
    Bonuspoeng:
    43
    Ut fra brukernavnet ditt vil jeg tro at du har hatt svært en god helg i London, i tillegg til reiseopplevelsen ? :)

Stuttfeiten, Spurs, Ursa and 2 others like this.
  3. Spurs

Spurs Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    231
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg var i utgangspunktet positiv på turen hjem kan man jo kanskje si ja..

Stuttfeiten and kalleballer like this.
  4. Supersergei

Supersergei Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    721
    Bonuspoeng:
    93
    Ikke verdens mest spennende flyselskap, men når jeg fant billetter til 25 euro fra DUS/NRN til PMI i juli så var det et enkelt valg. Fløy mye med de fra RYG, men ting har endret seg siden det, noen som vet hvordan det er når man har 3 stk på en bestilling om man får seter ved siden av hverandre? Eller blir man spredt rundt?

5. Gribb

Gribb Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,071
    Bonuspoeng:
    93
    Sist gang jeg flydd med Ryanair var 2017 sommer. Fra TRF til WMI. De selger myeeee lavere pris enn DY tilbød på ruta OSL til WAW. At 1000 kr differansen gjorde at det var greit å reise langt fra Oslo til torp og fra Modlin til warsawa sentrum.

Jeg kan ikke si mye om det, mest sikre det man kan gjøre hos FR, er å reservere sete på forhånd for 44 kr per pers.

Alt i alt med FR, så jeg får mye mer penger for reisen enn det jeg får fra DY.

6. TravelManBiz

TravelManBiz Veteran

Likes mottatt:
    5,117
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg flyr også FR hvis jeg må og hvis jeg får ordnet meg nødutgang. Men jeg flyr aldri mere enn maks 4 timer, det klarer jeg å holde ut:D Er bare å innrette seg etter reglene og holde ut turen. Jeg flyr en del til AGP og da er det enkelt å fly FR fra TRF. Men hadde prisen vært noe av det samme hadde jeg heller selvsagt flydd med BA via OSL, men 4t flytur direkte mot 12t via LHR spiller jo inn også:D

Spurs liker dette
  7. Blueberries

Blueberries Medlem

Likes mottatt:
    48
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg har flydd Ryanair fra Athen til Santorini (eller en annen øy?).

De godtok ENORME håndbagasjer. Og de tilbydde gratis insjekking av dem. Men når jeg puttet jakken inn etter at de tilbydde meg å sjekke inn håndbagasjen (fordi de ville holde kabinen ryddig eller noe) synes de den var for stor. Jeg sa at jeg puttet jakken inn fordi de ville ha mindre bagasje i kabinen (og da var de enig). Egentlig var det jo fordi å ha skinnjakke på seg i Hellas i juni var en forferdelig ide (type 30-35 grader). Men de var alt i alt hyggelige.

Ikke de beste flysetene, men det kostet jo tilnærmet ingenting. Men servicen var OK, de tilbyr jo ikke mer enn salg av greier. Kjøpte lodd, vant ingenting. Foretrekker andre selskap, men for den prisen utførte de jo jobben på en adekvat måte. Høfflig, leverte det som var avtalt, og effektive. Selvsagt er lufthansa bedre, men jeg kan ikke si de var betydelig verre enn Delta eller United (med unntak av setene, men det var en kort flight).

8. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    5,959
    Bonuspoeng:
    183
    I noen tilfeller så kan Ryanair være geniale hvis du bruker Travellink på Viatrumf. I noen tilfeller så får du ganske så mye trumf pr booking. Selv har jeg ikke benyttet meg av det, men har vært inne på tanken ett par ganger :)

Last edited: 12. mai 2019
    Gribb liker dette
  9. Gribb

Gribb Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,071
    Bonuspoeng:
    93
    Lurt! Det kan hende at man får mer trumf enn man betaler for selve billetten :D

10. gregas85

gregas85 Senior Medlem

Likes mottatt:
    462
    Bonuspoeng:
    63
    Legger ikke Travellink ekstra gebyrer oppå FR sin pris ved bruk av Viatrumf eller Remember Reward ?

Del denne siden